![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Jag har köpt ett par nya gardiner på ikea som ska läggas upp ca 20 cm. Med remsorna som blir 20 cm breda tänkte jag sy gardinband, sånna som man hänger undan gardinerna åt sidan med. Jag vet hur jag ska göra men undrar ändå om någon har ett tips på ett par roliga gardinband (om det nu är så det heter)? Försökte googla efter tips och mönster men kunde inte hitta något. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ps, kan ju tillägga att banden ska fästas endast runt gardinen och sitter inte på något sätt fast i väggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag såg på en resturang ett annorlunda sätt, jag har inte sätt det innan i alla fall.
Det var stora öljetter kanse 6-7 st som gick tvärs över gardinen och sedan var det ett påsytt band på fönstersidan av gardinen som gick genom ölgetterna och hängde sedan löst på vägg sidan av gardinen...faktiskt jätte snyggt....men lite svårt att beskriva med ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tror jag förstår din beskrivning!
Låter som ett rätt kul projekt också, fast öljetter...det får bli en annan gång ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Varför inte köpa ett smalt band/spets/ngt annat passande i en mörkare färg än gardinerna som du syr fast på mitten eller nertill på omtaget,så att du på så vis framhäver detaljen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.