![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
Visa resultat för omröstning: Tycker du att klippa hack är jobbigt,tidsödande? | |||
Ja det är alltid jobbigt och tråkigt men det får väl gå |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 5.00% |
Ja om det är mycket klippande på samma projekt |
3 | 15.00% |
Ja jag önskar det fanns ett annat sätt att göra det på |
2 | 10.00% |
Nej jag tycker inte alls att det är något som påverkar alls |
14 | 70.00% |
Flervalsomröstning. Antal röster: 20. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
|
![]() Citat:
Men om det fanns ett verktyg eller något skulle man hellre ha någon sån för att underlätta detta moment? Som man kanske förstår så vill jag gärna veta om det är någon mer som skulle vilja ha något sådant. Håller på med en fundering kring det och håller på med ta fram något som kan fungera i de här situationerna för att underlätta. ville veta vad de som kan sådant här tycker. Ifall det fanns ett verktyg som kunde det, skulle man vilja ha det? det är ju klokt att få en åsikt från er här som ju håller på med att sy! för mig är detta en moment som jag skulle vilja göra snabbare. hej hopp ha en trevlig dag! NU ska jag gå och klippa hack!! blä |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tycker inte det är så jobbigt. Det är väl olika för alla. Själv tycker jag att rita mönster och klippa ut tygbiterna är de mest irriterande och tråkiga delarna.
Och handsömnad i slutet där man syr på knappar och detaljer är inte så roligt heller! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag syr mest i trikå för närvarande så det är inte så ofta jag behöver klippa hack. Men när jag gör det brukar jag vika tyget så att jag kan klippa de båda benen i V:et på samma gång. Då kan man också ha saxen utanför och slipper riskera att klippa i sömmen. Fast så kanske du gör redan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag klipper hacken först när det hela är ihopsytt. Ibland provvränger jag först för att se var det verkligen behövs. Jag har inga problem med att klippa dom, men SÅ roligt är det itne att jag gör det överallt varesig det behövs eller ej. Lagom är bäst.
Jag föredrar att klippa hacken med en liten stark vass sax hellre än den stora klumpiga skräddarsaxen, just för att risken att klippa genom sömmen är mindre då. I dom flesta tyger tycker jag det brukar bli bättre om man klipper ganska många korta hack istället för få som går djupare in/närmre sömmen. Jag upplever att kurvan blir jämnare då. Hack som klipps diagonalt istället för på trådraken brukar ha lie mindre tendens att trasa upp sig och snyggast blir det frståss om man orkar klippa hacken som små V istället för bara som jack. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sy i knappar
Jag kan inte sy knappar pga min händer så jag har
köpt en speciell pressarfot. Den fungerar fantastiskt bra. Förutom t ex klädda knappar. Satsa på det alla som är allergiska mot att sy i knappar. Fort går det också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, du, om det fanns pressarfot som hjälper mig att sy i 5 och 6 mm stora tryckknappar, så skulle jag köpa den!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Åh, herre min je, så pyrreligt, nu tyck jag riktigt synd om dig.
Du får prova mitt knep som jag tar till när jag verkligen inte vill men gör det ändå. Jag sjunger, högt o ljudligt. Jag är så duktig, jag är så duktig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag. söndag. Jag är så duktig, jag är så duktig hela veckan låååång. När det sedan är klar o resultatet är bra då sjunger jag; Fifan vad jag e bra!Hurra, Hurra, Fifan vad jag e bra!! Hurra Hurra. Ja, då känns det lite lättar och jag känner mig så duktig. Ingen annan vet att uppmuntra och bekräfta mig så då måste jag göra det själv. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.