![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
sy bh
Har sett några fina alster som några har sytt, önskar jag oxå kunde sy. Har jättesvårt hitta bh o när jag väl hittar köper jag gärna två på en gång. Så var hittar man mönster, tillbehör och framförallt...hur syr man dom????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här är en bra länk att läsa http://www.threadsmagazine.com/item/...dilemma-solved
Jag sökte på nätet och hittade en annan länk som jag inte hittar nu om hur man syr en bra bh. Jag tog en köpt bh som passade bra, lade ett mönsterpapper på en frigolitskiva och nålade bit för bit av bh:n i sömmar och sen fyllde jag i med penna så jag fick mönsterdelarna. Jag har tagit en underklädeskurs på Röda Tråden så jag hade material, för det ska ju till en massa grejor (i alla fall till bygelbehå som jag använder)däremot mönstret som jag ändå fick anpassat till mig på Röda Tråden var inte bra, därför ritade jag av min egen, jag behöver djupare smalare kupor och inte breda plattare, alla bröst är olika. Men jag tyckte inte jobbet att sy var värt det billigare priset, jag köper hellre mina behåar även om de kostar runt 800 kr (har en udda storlek)för jag tyckte det var så pilligt att sy. Jag har för mig det finns en tråd här på något forum om du söker, för jag frågade mycket då jag höll på. Sök på "behå" så hittar du en hel del. Och även på nätet, på "bra". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kanske kan du få hjälp av min tutorial. Jag tycker dock numera bättre om BH Rebecka från www.elingeria.de (http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=44771&set=lp). Men grunderna för hur man syr är de samma:
http://www.flickr.com/photos/1507749...7594347625441/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gå en kurs vetja! Det rekommenderas varmt och är inte så dyrt med tanke på att man får hjälp att prova ut exakt det man behöver och allt material finns på plats undertiden o även senare!
Nu blev jag plötsligt senil o kommer inte på vad hon heter...? Hon håller till på Hisingen... Vid Gårda kyrka...(?) Hjälp! Återkommer om det är intressant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack...ska kika runt litegranna på länkarna. Får se sen om det verkar besvärligt eller om jag ska orka pilla med det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det finns ett företag i skaraborg det heter LG sömmnad se länken. http://www.lgsomnad.com/kurser.html och dom har kurser ibland i underkläder sömnad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
hon heter Laila
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Så var det ju!!! Tack! Jag hade tom fel på kyrka... hur ska detta sluta??!
Iaf: Gå en kurs hos henne!!! Det är värt det flera gånger om! Man lär sig massa tips o tricks! Som man aldrig kan läsa sig till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har sytt massor av Bh ar och använt mig av Danglez4 mönstret, handlar i princip allt från Elingeria
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Elingera
Hur är mönstren från Elingera? Jag har ett bh-mönster från Kwik sew och det passar för större, breda bröst men jag behöver en djupare kupa och inte så bred. Hur ska man veta vilken sorts mönster man ska köpa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Elingeria säljer flera mönster, kwiksew, Sewy, Danglez, merckverdich eller något liknande, pinup girl och flera andra. Just Danglez mönstrena vet jag flera som fått bra resultat med
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Svårast är väl att hitta ett bra mönster som passar just en själv!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:40.