![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det blir inte knöligt och "bulligt" att sy sneslåband runt en rundning, bandet följer så fint.
Ska Du göra det vändbart, lägg de två tygstyckena räta mot räta och sy ihop runt om och lämna en liten öppning att vända genom. Gör Du förklädet så, behöver Du inte ha något kantband |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
![]() Jag tror jag struntar i att göra förklädet vändbart men sätter ändå på en "baksida". Då kan jag sätta på kantbandet på samma sätt. Hade jag gjort det vändbart kanske det inte blir lika snyggt på baksidan med kantbandet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ibland brukar jag göra både bandet runt nacken och även knytbanden av sneslåband, jag viker ihop och syr.
Ett vändsytt förkläde borde vara praktiskt, och mycket enkelt att göra. Här är en bild på några förkläden jag gjort med sneslåband runt kanterna http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=6662 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Åh, jättefina! Ja man skulle kanske kunna ha samma band som man har runt kanten, runt nacken. Tror dock jag vill ha nåt lite bredare bomullsband. Tygaffären öppnar inte förän på måndag kl 10 så jag får snällt hålla mig till tåls då (men det är svårt, kliar i syfingrarna). Får se vad som finns i affären. Linköping har inte så stort utbud av tygaffärer tyvärr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bibbi här på sysidan har mycket sybehör, på sidan 10 i hennes prislista finns det Bomullsband både kypertvävda och tuskaft.
Såna band brukar jag också använda både runt hals och som knytband på förkläden. http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Ska definitivt kollas in till nästa syprojekt. Förklädet måste sys på måndag/tisdag då min sambo jobbar borta eftersom jag inte har något syrum att sitta i och därmed sitter i vardagsrummet där han kan se allt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Lycka till med förklädet
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.