![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#4 |
|
TACK kära vänner för att ni engagerar er!!
Elsie; Seamstress på Atelje Op-sytt har kjolar som verkligen är jättefina, hon är så talangfull! Men det är inte just flikigheten jag vill åt. Origamikjolen är också väldigt snygg - kanske skall testa den!? Något sådant här är vad jag egentligen tänkt mig - med avancerade draperingar!! Jag syr mycket utan mönster men just i detta fall vill jag gärna ha ett mönster att följa - kjolen får ju inte bara se sned ut!!! Kanske kan man använda ett mönster som ovan med bara litet asymmetriska skärningar och sedan ha olika tyger?.... Karin; http://missceliespants.com/2009/01/1...d-a-new-skirt/ hade en massa bilder som jag inte kunde se...AAARGGHHH!!! Såg kjolen ut så här ungefär; ... i så fall undrar hur man får tag på mönster... det kanske bara är att ta en vanlig omlottkjol, lägga till extra vidd nedåt och sedan lägga som veck. Tänkte trots allt att jag skulle slippa allt meckande med mönster för en gångs skull!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:20.