![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Varför inte använda sig av ex såpnejlikan (som har samma verksamma substans) istället?
Så slipper man transporten från Indien! ![]() http://www.shenet.se/ravaror/saponiner.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men var får man tag på det i Sverige? Det står ju att det är inget man får tag på i Sverige, så frakt från någonstans måste det ju bli?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
I naturen!
![]() Annars är ju björklöv lätt att komma över. Ska exprimentera i sommar på olika saponinrika växter. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj, det låter spännande! Menar du att björklöv innehåller saponiner?
När man växtfärgar med såna får ju garnet en helt underbar doft som håller i sig. Jag ska kolla på shenet, det är en bra sida med objektiv information! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tvättnötter
Såpnejlika växer alldeles utmärkt i Sverige. Det är rena ogräset om man är oförsiktig nog att plantera den i sin trädgård, den är nästan i klass med kirskål. Behöver jag påpeka att jag inte planterat den i min trädgård? Men blommorna är söta!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har testat med tvättnötter från www.fairtradeshop.se (men jag köpte dem i den fysiska butiken). Hade det bara varit jag och min man hade de nog funkat bra, men barnkläder som är välanvända på skola och förskola blir inte rena.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag köpte en stor fp tvättnötter efter en artikel i en lokal kommunal tidning om att de skulle tvätta lika bra som vanligt tvättmedel. De gör de inte!!! Nån skrev innan att de luktar gott och nånstans där går väl gränsen.
Skall du testa köp LITEN förpackning. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.