Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-02-15, 14:10   #29
FannyN FannyN är inte uppkopplad

Jag tycker att vi har ett bra sätt. Det här är inte enkelt eftersom man ofta tjänar olika och för mig är det viktigt att även om vi har gemensam så ska man känna att man har en egen summa som man gör precis vad man vill med. Annars tror jag att jag skulle bli sur på hans nikotintabletter,travspel golfklubbor och annat som jag bara inte KAN förstå hur man kan vilja ha hur man än försöker. Och tvärtom jag ser att han tycker tygnojjan är knasig men är tyst.

Vi har ett kort som vi handlar det gemensamma på. Om man köper mat värmeljus gardiner, presenter till släkten, kläder till barnet eller en burk färg så tar man det kortet.Jag tar även naprapaten på det för jag anser det vara nödvändigt dock ej frissan...Ett varsitt kort till samma konto. Sen en gång i månaden så ska ju räkningar betalas då blir det ju en summa där även maträkningen eller vad man ska säga är med.
Om summan är 20 tusen så betalar vi den efter hur mycket lön man har om en då har 10 och den andra 20 så har man 5 över var.
Vi bryr oss inte ett skit om vad den andra handlar utan kommer med glada tillrop hur knäppt man än tycker det är.Problemet skulle väl vara om en sparar sina på hög för juridiskt är ju dessa pengar bådas sen men det gör vi inte. Likaså har vi sagt att hästen är min och hojen hans det funkar för det är samma värde på ett ungefär. Men om en står med en häst för 100000 och en med en hoj för 30 så får man väl skriva.

Det här fungerar för oss. och sen är mitt råd att man ska gifta sig. Min mamma har jobbat på bank hela sitt liv och sett MÅNGA där hon fött honom och han köpt det ena efter det andra eftersom han ju äter gratis, sakerna tar han med sig och hennes pengar har liksom bokstavligt gått ut i avloppet.

Det står i lagen att man ska ha samma standard så i min värld är det helt otänkbart att den ena skulle ha mer nöjespengar än den andra bara för att lönerna skiljer.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.