![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag har några liggandes som bara är testade, dock är dom från panduro....bla något monster, spöke, småkryp, hjärta, love...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gör dem själv snabbt o enkelt
Jag kan inte skära ut schabloner och tycker att det är svårt att får mjuka fina vackra börjar, avslut m m.
Jag ritar på schablonplast (köpt färgbutik o hobbybutik) sedan lägger jag plasten på diskbänken, slår på fläkten, har en blöt svamp eller trasa till hands. Sedan tar jag den finaste spetsen och monterar den på lödkolven. Det går mycket fort och lätt att smälta ut mönstret och det blir fint resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
letar oxå
fonter som schabloner
snirkliga fonter någon som vet var man kan köpa det ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
På dafont.com finns högvis med gratis fonter i alla möjliga stilar. Skriv ut på papper, lägg plast ovanpå och skär ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack, Gumpan för ett fantastiskt tips!
Det blir perfekt jämnt va? Jag blir så sugen. Det är ju de där runda svängarna som är tålamodsprövande att skära ut, borde gå lättare med din metod. Har ingen lödkolv, räcker det med den billigaste från ClasOlsson? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Absolut. Den funkar. Den jag har är köpt där.
Köp en mycket tunn spets. Öva innan så att du vet hur den funkar. Hur långt innanför kanten som du sätta spetsen när smälter fram schablonen. Håll inte för länge. Ja, kanterna blir helt jämna, eller så jämna som du drar lödpennan. För mig är det en otrolig skillnad. Jag ritar i princip med lödpennan, du för den i lagomt tempo. Torka under arbetets gång av spetsen på en fuktad svamp eller disktrasa så att den är ren. Du kan välja mellan att ha en rund spets och en platt tunn spets. Det blir som olika resultat, Känn dig för. Hoppas att det går bra. Det borde det göra med tanke på mina problem med händer och kropp. Det gäller att se möjligheterna i problemen. Därav att jag kom på detta med lödkolven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Intressant! Kanske man ska testa det någon gång. Jag tycker de som finns är väldigt tråkiga. Undrar om man kan göra pyttesmå?
![]() Jag testade med att skära i linoleum för något år sedan men jag har aldrig kunnat få tekniken att fungera. Alltid färg överallt, i groparna och så. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.