![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Böcker om mönsterkonstruktion
Tacksam för tips på böcker om mönsterkonstruktion! Eller sidor på nätet som handlar om detta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en bok som heter Mönster och konstruktioner för damkläder av Hervor Ersman och Inger Öberg. Det är en gammal klassiker. Den finns säkert på biblioteket att låna eller att köpa på Adlibris eller likanade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Adlibris har den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag skaffade mig en bok som tydligen inte är så lätt att få tag i men skit samma ... Dawn Cloake - Fashion Design on the Stand.. Boken beskriver hur man, precis som i Project Runway, skapar en design på dockan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte en bok från amerikat (amazon) som jag precis fick hem. Patternmaking made easy heter den, av Connie Amaden-Crawford. Som det verkar (har bara hunnit titta i den och läsa valda delar, inte börjat rita än) är den lättförståelig, tydligt skriven och går igenom hur man ritar olika grundblock och hur man manipulerar dem för att få till olika designer.
Den har fått bra recensioner på nätet och jag tror definitivt att jag kan lära mig tillräckligt för att kunna sy upp de kläder jag själv vill ha men inte hittar i butik. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.