![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Nej, jag har en LPT1- dongel. Alltså en som satt i en gammal skrivarport. Jag har köpt en hel rad med olika adaptrar mellan LPT1 och USB men ingen av dem har fått dongeln att fungera. Om jag haft en usb-dongel hade jag inte ens övervägt att köpa nytt program. Husqvarna vill inte ha med mitt gamla program att göra. Det är ju många versioner för gammalt.
Pfaffs program är likadant som Husqvarnas eller hur? Låter bra att du kunde göra bra broderier. Då kanske det kan vara värt de där extra slantarna. Jag känner inget större behov av att lära mig digitalisera i någon större skala, men att göra något litet ibland skulle nog vara kul. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jag hade Husqvarna System 5 som mitt första broderiprogram, men jag uppgraderade till Husqvarna Vip medan man fortfarande kunde det, och fick det billigt.
Jag har både VipCustomizer och VipDigitizer (det som ungefär motsvarar skillnaden mellan inte extra och Extra). Sen har jag bara skaffat 4D Sketch. Det är ett kul program som är ganska enkelt att använda , det är mycket billigare än hela, och du kan enkelt ändra broderier "sudda", flytta, kopiera, vrida., ta bort valda färger..) och rita stygn själv, antingen fritt eller med en valfri söm. det går att ha en bild bakom som stöd. Det finns TVÅ olika versioner, med olika priser, en fristående ( ca 2600-2950 kr inkl ritplatta) och en till dem som har 4D redan. I mitt (det fristående) ingick en ritplatta med en "penna" som man kan använda istället för mus, det är väldigt bekvämt, man klickar med den, den har två "musknappar". Kolla gärna på det programmet, jag rekommenderar det varmt! Annars tror jag det räcker för dig med 4D,att inte betala mer för "Extra". Fråga gärna mer, det är svårt att skriva allt .http://www.husqvarnaviking.com/se/9007.htm Senast redigerad av Syofta den 2010-02-01 klockan 03:25. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sen har jag ett annat tips också:
det kanske är så att det är operativsystemet, Windows Vista är det väl du har?., som inte kan kommunicera med dongeln. alltså inte själva adaptern som ställer till det. Nu är jag inte dataexpert, bara lite hemmapulare, men har du provat att köra i "kompatibilitetsvy", tror jag det heter, för Windows 98 eller XP. Det kan du fråga alla datakunniga om. Absolut värt att testa, det kostar ju ingenting .Har du jättetur så kanske det går.. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Kompabilitetsvy
Hur gör man för att köra i denna kompabilitetsvy?
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:15.

.
Hybrid-visning