![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja, det här var inte solklart!
![]() Jag har ju själv Designer 1 (med diskett, inte USB) och jag har överhuvudtaget inga problem med färgvisningen! ![]() När man har jättemånga färger så kan man ju även läsa färgnumren, som ju finns i en lista på skärmen man kan ta fram. Det jag skrev till dig först, Radi om filformat var hur du sparar filerna innan du tar dem till maskinen (ursäkta om jag inte var tydlig nog). Jag vet inte vad det är för skillnad på Des1 m diskett och med USB när det gäller vad själva maskinen läser för format, någon som vet? Med diskettmodellen skriver ju dataprogrammet alltid om till .shv . Randi, jag undrar om inte ditt största problem egentligen är upplösningen på skärmen? Den är ju liksom lite mindre än en dataskärm ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Designer 1 USB
Hej igen
Jag får inte upp en färgbild på min maskin, jag får plock fram färgkoden under help och där står de i ordning jag ska brodera. Det jag menade var att jag inte kunde få fram bilden i färg som den var på dataskärmen, och det var pga att det inte har mer än 29 färger att jobba med på symaskinen. Annars är det inga problem, vet inte vad som skilljer sig mellan diskett och USB. de har nog samma funktioner. mvh 'Radi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad bra! Då kan du se färgerna under help! Du gör alltså inget fel troligen.
Tja, då är enda lösningen att köpa en sån där splitterny svindyr maskin från 2010... ![]() De har ju en modernare färgskärm,,, Eller att göra en utskrift på papper av broderiet innan man syr!!! ![]() Jag gissar att det blir samma filformat när man för över til usb och till diskett, alltså .shv. (det som maskinen läser) ? Det måste vara det som bara har 29 färger isåfall. vp3 är nämligen det format som är suveränt på att spara färger, alla fabrikat på tråd också. Jag jobbar i mina dataprogram med både .vp3 .vip och gamla .hus och vet skillnaden. Lycka till med broderiet, Radi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Husqvarna designer
Ja synd det är ju ingen billig symasin. Man vill ju se den i färg oxå i färgskärmen. De kan man med de broderier som följde med maskinen.
Tack för alla svar jag fick av Er. //Radi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Designer 1 USB
Citat:
Broderiet är inte stort i skärmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.