![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det är därför man ska testsy innan man köper. Inte alla maskiner är exakt likadana och en del maskiner gör inte helt raka raksöm. Om man vill vara 100% säker på att ha rak raksöm är det bäst att köpa en gammal med bara raksöm då blir det verkligen rakt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Håller helt med Ichigo!
Jag har en underbar raksömsmaskin (gammal), det går inte att jämföra den sömmen med någon ny! (Sen har jag flera supermoderna för att sy andra sömmar ![]() Ett litet tips: till många maskiner, nya och gamla, finns det speciell raksömspressarfot och /eller raksömsstygnplåt att köpa till. Har du provat det? Och om du syr mycket kantband finns det bandkantare, (bl a till Husqvarna troligen till din modell). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Har provat med bandkantare och det var inget för mig, mycket lättare att sy utan,... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Testsydde du på samma maskin du köpte?
Ibland kan det variera mellan maskin och maskin även om det är samma modell.. :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har du testat nån av de maskinerna som är "halvprofessionella" som syr lite snabbare och bara har raksöm och sicksack?
Minns inte exakt vilka märken som har dem, vet Husqvarna, tror Babyliss eller Janome, det kanske finns fler... Igen: har du testat att sy med raksömspressarfot + raksömsstygnplåt?. P.S. jag tycker också det är enklare utan bandkantare ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har lärt mej att rätt nål till rätt tyg är a och o...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.