![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jag tråcklar också.
![]() Det är dock ingenting jag lärt mig i skola och sådant där, utan det är något jag lärt mig själv. (åldern avgör nog!) När man syr så pyttesmått fungerar det inte alltid så bra med att nåla eftersom knappnålar rubbar tyget ur läge och gör kullar, lite svårt om man ska sy på en krage som är 4-5 mm bred på en liten blus. Då är det mycket lättare att tråckla fast istället för att nåla.Det är bra att kunna sina färdigheter och inse när det blir finare när man tråcklar istället för att nåla fast. Ibland fungerar det också med att använda lite nyare metoder som att tejpa eller limma. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Förr tråcklade jag nästan allt, men nu har jag slöat till. Om det inte är allt för besvärliga tyger, nålar jag tätt, ibland både på längden och tvären. Brukar säga att om det lyckas har jag sparat ett arbetsmoment- om inte får jag skylla mig själv.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag brukar alltid tråckla om jag syr kläder men väldigt sällan om jag syr något annat.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Räknar mig inte som dinosaurie riktigt än, men tråcklar också.
Blir däremot imponerad över att någon lyckas med trådmarkeringar, mina fungerar aldrig! Har råkat dra ut tråden flera gånger och står då utan markering, hopplöst ex. vid insnitt. Har dock börjat sporra bara med sporren, fungerar om man sedan inte låter det bli liggande... |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.

Hybrid-visning