![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag har planer på att förverkliga drömmen om en egen brodyrmaskin. Jag har letat och läst på om olika märken men jag har ändå lite svårt att förstå hur det fungerar. Vad jag förstår så kan man köpa till olika broderimotiv som passar till just den maskinen man har. Jag är mer intresserad av att designa egna bilder på datorn i ex. photoshop. Måste jag då köpa till ett program till brodyrmaskinen för att kunna brodera egendesignade bilder? Jag har tittat lite på brothers maskiner men programmet till (för att föra över egna bilder till brodyrmaskinen och stygnsätta) kostar runt 10 000... Det går alltså inte att föra över bilder till brodyrmaskin utan att ha ett program till? Någon som har något bra tips om man inte vill betala så mycket för ett program, jag menar, brodyrmaskinen i sig är ju redan mycket pengar... ![]() Hoppas på tips =) Tack på förhand ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det går inte att bara föra över bilder.
Du måste ha ett program som Du kan stygnsätta bilderna i. Embird är ett bra och prisvärt program, Du kan köpa de olika modulerna i omgångar. När bilderna är stygnsatta för man över dem endera på flach-card eller usb-minne som många maskiner har. I Embird kan man också konvertera de flesta broderformat till just det som ens egen maskin har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo, det kostar pengar att göra detta!
Det är bara att välja mellan otroligt dyrt, mycket dyrt och bara dyrt.. ![]() Dessutom är det en hel del jobb, men gillar man datorer så är det kul!!! Du har redan fått ett tips. Det du kan kolla också är om du kan få något program på köpet med maskinen, det var så jag fick mitt första. Fråga isåfall ordentligt vad programmet kan göra, det finns många olika. Du behöver inte matcha maskinens tillverkare med programmets (nästan alltid). Jag kan tipsa om ett program som heter Sketch, det är från Husqvarna och kan köpas separat (vilket inte alla försöljare vill berätta) och det följer med ett digitaliseringsbord med trådlös penna, så man kan rita egna mönster till sin broderimaskin. Det kostar inte så mycket, några tusen! ![]() http://www.husqvarnaviking.com/se/9007.htm http://www.vsmsoftware.net/MicroSites/Sketch/ Senast redigerad av Syofta den 2010-01-04 klockan 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.