![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Min brodermaskin låter inte frisk
Jag har sytt en hel del i dag med min brodermaskin o den började låta konstigt o gå trögt. Hjulet på sidan fastnade typ men lossnade när jag lirkade lite med det. Jag har en Janome 350E. Är det någon som har varit med om något liknande? Hade tänkt sy en hel del nästa vecka när jag är ledig men det ser ju inte så ljust ut...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det har möjligtvis inte kommit in tråd i handhjulet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det har hänt mig!
Fråga inte hur den kom dit, trådarna kan tydligen ta sina egna vägar... ![]() Om det inte är tråd: ska maskinen oljas? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tråd i handhjulet har hänt mig med.
Har ställning för att kunna använda koner i min maskin. Tar man loss en kon (och inte tar bort den) kör med vanlig rulle är det lätt hänt. Änden dinglar vid handhjulet. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Senast det hände mig, var när jag nyss hade köpt min Topaz, då hade jag undertrådskonen stående bakom maskinen och den lösa tådänden hängde över maskinen. Jag trodde att den "hängde säkert" där, men snabbt som attan hade den åkt in i handhjulet och det var nästan nästan 1 fjärdedel av spolen där!!!! Jag hade en 10 000m spole! Det här fanns innanför handhjulet. "Det är tillåtet att skratta åt min fadäs" ![]() Senast redigerad av Dahlia den 2010-01-04 klockan 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.