![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag använder fodervete från Granngården. Jag har ingen aning om vad det är för skillnad på havre och vete i detta fall men vetet är rundare i formen än havren och rullar bättre i kudden (luddigt uttryckt!).
Stinab1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en hel del diskussioner om detta tidigare, Här är en som handlar om havre: http://www.sysidan.se/forum/showthre...ighlight=havre.
Jag köpte 25 kg fodervete på Granngården till julklappar förra året och den räcker ännu. Funkar bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för era svar! Jag har använt havre nu och det funkar hur bra som hellst!!! Håller värmen lika som en vetekudde ska göra, Kan nog vara nånting med formen som ni skrev, att det är det som är skillnaden. Man kan nog använda lite vad som hellst, bara det håller värmen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skulle tro att det handlar om tyngden och vilket som håller värmen längst. Sen kan det ju inte spela så stor roll huvudsaken det fyller sin funktion.
Agneta |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kan tänka mig att risken finns att havren börjar krypa ut genom tyget. Den är ju smalare och spetsigare än vad vetekornet är. Men funkar det, så varför inte.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den enda jag gjort fyllde jag med rengjorda körsbärskärnor, funkar väldigtbra. Men den var lite jobb att plocka alla körsbär...
Nu till en närbesläktad fråga. Tror ni man kan använda teddy-TYG? Det skulle passa den jag vill ge, perfekt. Men frågan är om det tål att micras. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Sy ett ytterfodral -örngott i teddytyget, så behöver Du inte micra det
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.