![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodyr på tunn trikå
Jag håller på och bli galen, snart åker skiten ut genom fönstret!!
Jag vill brodera Betty Boop på ett pannband i tunnare trikå och det vill bara dra ihop sig och bli bubbligt ändå har jag påstrykbart mellanlägg (totally stable) under och försöker sträcka det som möjligt....Snälla är det någon som har tips att ge mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tunn trikå.
Hej.
Prova med att lägga vattenlöslig väv över det hela.Du kan inte spänna trikån helt ,utan lägg den bara i ramen utan att spänna ut för mycket.Underlägg som vanligt.+väven ovanpå.Nåla fast väven runt om,eller spänn fast .Då kan man brodera på det allra tunnaste tyget. Men...om det är för tätt broderi,spelar det nog ingen roll hur du än gör. Det är alltid broderiets täthet som avgör det hela. Lottisen.... det är bara att traggla om igen. Glöm inte att det är på alla misstag man lär sig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Filmoplast (klisterpapper) som du spänner i ramen.
Fäst trikån i klistret utan att ha den med i ramen. Använd stretchnål för att inte skada tyget. Lycka till /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
välj en brodyr med mycket understygn om du vill ha ett bra resultat i tunn trikå...
Om du kan ändra och lägga till i ett broderiprogram så gör det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.