![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Någon som har mönster till Kalikås fiskbensskallra?
Söker med ljus och lykta efter kalikås mönster till fiskbensskallran...boken är utlånad på biblioteket och är ju som sagt svår att få tag i...Någon som kan hjälpa mig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanske du kan köpa en begagnad bok om du har svårt att låna på biblioteket? Men man kan ju reservera boken så får du låna den småningom. Eller kanske du kan be biblioteket att skicka efter boken från någon annan stad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har den boken kvar sedan mina barn var små. Jag kan rita av mönstret och skicka till dig om du vill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Å...kan du inte maila mig den oxå!! Snälla!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
nu blev jag riktigt nyfiken! Vad heter boken??!! Ska ju sy sånna figurer också hade jag tänkt!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den boken heter Kalle K och jag undrar om inte det var den första boken dom gjorde?!?!?
Jag har den också så hör av er om ni behöver nåt mönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja!! Äntligen! Jag sydde ur den boken i mallanstadiet för 20 år sen! Å jag har inte kommit på vad den heter sen dess! Tack för att ni pratade om det här!!
![]() Hittade på mitt bibliotek till och med! Namn Cederholm, Åke Titel Kalle K och andra varelser du kan sy |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Trikken: Kan du maila mig ang. mönstret? Din adress fungerar ej- får tillbaka mina mail!
Tack! Ichigo: om jag kunde köpa boken skulle jag- men den är näst intill omöjlig att köpa begagnad...populär. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja, jag får nog skatta mig lycklig(?) som köpte boken i Kalikås butik då den fanns. Eller böckerna, jag köpte båda.
![]() ![]() Men man måste ju inte sy just deras mönster. Det är ganska lätt att rita egna figurer. Rita bara lite smalare än vad de skall vara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Nefertari: Jag är lite ovan vid sådana här forum. Hur hittar jag din mejladress?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
admin
|
Tänk på upphovsrätten
när ni ber om mönster, tänk på att det i princip alltid är olagligt att publicera mönster, brodyrfiler, programvaror utan tillstånd från upphovsrättsägaren, och att kopiera dessa. Att be andra medlemmar att kopiera mönster, filer, handböcker åt en kan tolkas som uppmaning till att begå upphovsrättsbrott och bör därför undvikas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tänkte naturligtvis att jag kan köpa mönstret, inget annat...! Vet mycket väl att mönster är skyddade. Vill naturligtvis inte uppmana någon att begå lagbrott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.