![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 39
|
Det låter illa, en månad är för länge tycker jag. Det kan vara så att de försökt fixa maskinen själva först i affären och sedan skickat iväg den. Min maskin tog knappt två veckor, den skickades till Husqvarna men ett problem kvarstår, stopp-knappen släpper inte automatisk vid nästa start det ska den göra sägs det. Personlig kontakt är mycket svår att få och mailen svaras inte särskilt fort på men det har fungerat bra för mig tycker jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
|
Jag fick min nya topas för en vecka sedan och nu skulle det broderas. Säj den glädje som varar. Maskinen började uppföra sig konstigt och broderarmen gjorde lite som den ville. 240 ramen gick inte att ha Ny kontakt med affären och de trodde inte sina ögon när vi kom in med maskinen.Man känner sig lite knäpp och värdelös och glädjen över att sy kommer av sig. Nu fick de fram att en kabel trasats sönder och då hade det blivit en kortslutning Jag hann brodera fem små broderier med den. HQ hade testbroderat i 6 timmar med den utan att upptäcka något fel. Ska jag tro på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 96
|
Trött på Husqvarna
Vet ej om du kan tro på dem. Jag har helt tappat förtroendet för
märket. Man köper en maskin för tusentals kronor och så täcker garantin nästan ingenting. Min SE stannade ju helt och var på service i 1 månad (det skulle ta en vecka sade återförsäljaren!!!) Maskinen är precis 1 år gammal. När motorn brände så gjorde den ett tvärstopp så nålen gick i stygnplåten och såg ut som en metkrok. Det blev även ett hack i broderifoten (den är ju av plast). Trots att skadan berodde på felet fick jag betala för den. Urdåligt tycker jag. Jag fick betala 1 704 kronor, hutlöst. Jag förlorade dessutom massor på att jag inte kunde brodera tillräckligt till den julmarknad jag hade inbokad. Nu får man väl bara hoppas att den håller. Men jag är väldigt besvkiken Maggan i Eskilstuna |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
|
Citat:
Jag är helt chockad över min hq affär okunnighet. Jag har i nån månad på hobbybasis läst in mer om maskinerna än de som har hq affären här i stan. Jag är sugen på ett broderi som heter Handlook Needlework och ville kolla på det..hon visste in vad det var sen visade jag det på nätet då sa hon att jag måste köpa en garngrej för ett par hundra till..jag frågade mer vad hon menade då hittade hon efter många om och men som hängde på väggen..den kostade då 350 och det är mer än ett par hundra och den behövs inte alls. Inte ett ord om tjockare brodertråd eller nåt. Nästa fråga är mitt bryderi med min cape i broderbågen, inte ett ord om varken fixknapp eller klisterspray inte heller kunde hon visa på ett tjockt tyg fast jag var ensam där och det stod säkert 20 maskiner på bord runt om.. Sen ville jag ha en pressarfot att sy applikationer med alltså med stort gap där fram jag har sett den i en katalog men hem kommer jag med en kantsömsfot.. I påsen låg även 2 paket med hårt underlägg som vid närmare åsyn är exakt samma men hon tyckte jag skulle testa båda.. Sen så sa jag att det är synd att infon är på vhs till vissa maskiner det borde finnas på dvd..ja det höll hon med om och när jag kommer hem ser jag att det finns i katalogen. I min butik kan de omöjligt ha ens tittat på hq hemsidan eller i tillbehörskatalogen!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.