![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




![]() |
#16 | |
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
|
Citat:
När jag skulle köpa min brodermaskin så hade jag tittat på en 955 som var nedsatt, men blev rekommenderad att köpa den nyinkomna topazen istället p g a att det var en "modernare" maskin med USB m.m... Topaz var en riktigt prisvärd och rolig maskin enligt försäljaren. Jag köpte en topaz20 och jag kan bara hålla med försäljaren! Vilken rolig maskin! Den både broderar och syr mycket snyggt! Så inte är den värdelös att sy med, inte! ![]() Och jag har aldrig haft något krångel med den. Nu har jag bara haft den i knappt ett år, men har hunnit sy en hel del! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 39
|
Till mareri.
Jag var inne och försökte hitta något om garantin. Det jag hittar är att man har 2 års garanti och om man reg sig på HQ så får man 3 år till. Din maskin var vid året och då ska du inte betala arbetskostnad och om du inte har sagt till att dom skulle byta delarna som är lite frågande vem som tagit sönder, vilket jag tycker inte har med saken att göra. Dom delar som är bytat ska dom lämna med dom gamla, för att du ska veta att dom är bytade. Frakt kostnaden ska inte du betala. Det är HQ som ska stå för den. En syvän till mig hade sin maskin uppe i Jönköping. Tror hennes maskin är3-4 år SE. Dom hade tagit betalt för stygnplåt och en fot. Inga delar var med av dom som var "sönder". Hon ringde vekstaden och fick rätt och pengarna tillbaka. Jag kan kolla till imorgon efter tele nr till verkstaden./Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
|
fy så tråkigt att du har en så dålig försäljare. Min hq-försäljare är toppen. Symaskinsgrottan är fantastiska när det gäller symaskiner. Dessutom verkar de ha ett stort intresse för att sy och kan alltid visa hur man ska göra saker..till skillnad från vissa andra märkens butiker som jag besökt som knappt kunnat starta sina egna maskiner
![]() När min maskin varit inne har jag fått låna om jag velat och de har dessutom varit supersnabba med att fixa fel Jag vill aldrig handla maskin nån annanstans än på symaskinsgrottan ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 96
|
Jag ska ringa min HQ handlare i morgon. Det står ju tydligt och
klart att jag inte ska betala frakt och inte arbetskostnad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 92
|
![]() Ja, förutom Louise så kan jag också varmt rekommendera Symaskinsgrottan, jättetrevlig och superkunnig personal.
Besöker ofta just filialen i Norrtälje pga landstället i skärgården. De ordnar allt, har de inte vad man behöver precis just då så ombesörjs det att det finns till nästa besök i "Tälje". Pålitligt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 96
|
Ingen kritik mot min återförsäljare
Jag vill poängtera att jag inte har någon kritik mot min
återförsäljare i Västerås. Det är Husqvarna jag är sur på. Jag har talat med reparatören idag och det är tydligen så att delar som slits inte omfattas av garantin. Jag syr väldigt mycket och han föreslog att jag skulle serva maskinen ca 1 gång/halvår. Då blir det en väldigt dyr maskin. Att jag köpte min SE var att jag var väldigt nöjd med min Plantium men tyckte att det skulle vara bekvämt att ha en maskin med litet mer finesser. Plantium hade jag i 5 år utan några som helst problem. Hade den aldrig på service under den tiden heller. Som sagt ingen skugga ska falla på min återförsäljare Mona i Västerås. Nu får denna "tråd" vara utagerad. Maggan i Eskilstuna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.