![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hej
har precis gått med som medlem av sysidan. Jag stickar och syr det mesta, men nu har jag beställt hem ett mönster från alan dart. Finns det någon som kan hjälpa mig att översätta den. Har försökt själv med ordlistor på nätet, men jag tycker att det blir konstigt. betalar för det om ni kan hjälpa mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej.
Självklart hjälper vi dig - helt gratis! Skriv bara ner vad du vill ha hjälp med. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
oh gud vad ni är gulliga.
jag tar några rader från början; det står att jag ska lägga upp 11 maskor och sticka 2 v slätst. Sedan ska jag på nästa förklaring sticka; inc into every st to end (22st), tolkar jag som att öka im i varje m, är det rätt? och så ska man sticka några v slätst, sedan ska man ; (inc1,K1)to end 33 (st). är inte det öka 1, sticka en? men det gör man ju på raden innan också. Jag blir galen. Tänk om jag hade er här hemma istället. kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
På första "ökningsvarvet" så ökar du i varje maska, men på nästa "ökningsvarv" ökar du bara i varannan maska. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej
ss = stockinette stitch = slätstickning Eller ss = slip stitch = dvs flytta bara maskan till höger sticka. eller Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Fast jag har glömt vad rätstickning heter....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.