![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
HQs endlessbåge och embird
Jag har just köpt mig en Endless-båge, men...hur får man broderiet till att bli endless? Jag har Embird-programmet och kan inte hitta nåt hur man gör. Snälla, nån som vet!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ingen som vet??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är du säker på att det går med Embird? Har frågat några kompisar som har Embird men dom visste inte. Är det nåt broderi du vill ha snabbt kan jag fixa det i 4D.
Lisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nä, jag vet inte om det går...jag har inte så jättehaj på embird ännu.
Och går det inte har jag ju köpt ramen i onödan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej !
Det klart du inte har köpt bågen i onödan . bågen är ju till att brodera långa fina sammanhängande motiv . Det finns broderkort med motiv som är gjorda till bågen . Har du köpt bågen fanns väl några motiv med där ? ser du att broderiet börjar med några märkkryss upptill i motivet och likadant på slutet längs ner . de behövs när man sedan spänner om tyget för att måtta in nålen exakt i dessa kryss sedan . Man flyttar alltså nålläget efter förra krysset som gjordes så att motivet hamnar exakt rätt . Vill du göra egna mönster i något av datorprogrammen ( Embird eller annat mårke ) Så kan du ju klippa ut kryssmarkeringarna från ett befintligt motiv och sedan klistra in det motivet du själv vill ha . Det är alltså oberoende vad du har för dataprogramm så kan du använda bågen , men kanske att någon programmet har förmärkt att man vill ha broderiet som endlessmotiv . Vet att det fanns en länk till en sida om endlessbågen , ska se om den finns kvar så lägger jag ut den när jag hittar den . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för era svar
![]() Jag får nu hjälp att skapa endless av ett broderi, dvs lägga till dom där start och slutkryssen ![]() Du har rätt, har jag ett "riktigt" endlessbroderi så kan jag ju klippa o klistra in den delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:28.