![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
|
Dopklänning
Hejsan Cecilia,
jag har broderat på många dopklänningar under årens lopp och kan ev bidraga med några råd. Jag frågar alltid först vilket material det skall broderas på,(en gammaldopklänning tål ev ei att spännas i bågen.använd liten nål(70) . frågar därefter om det är släktdopklänning ,då grupperar jag namnen så syskonen kommer under varandra och deras ev, kusiner får en egen grupp. Jag har broderat namn från 60-70 talet sen deras barns namn och nu barnbarn och då är det bra med gruppering. Men det går lika bra brodera lite varstans,det är egentligen smaksak bara det blir ett symmetriskt intryck 1,2 mm font är som Tina skriver helt bra.Jag lämnar inte broderiet för det mycket tyg i omfång kan lätt bli broderat i undertyget, Kolla gärna en extra gång att namn och ev. datum är rättstavade för det blir otroligt lätt felstavat, Lycka till h. Katharina Wikholm |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:51.