Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-09, 15:53   #1
Sophia Sophia är inte uppkopplad

Man kanske ska låta bli att gå då... Hmm...

Jag har länge tyckt att de har varit repriser de där mässorna. Jag tycker att det är lite tröttsamt och tråkigt att det är samma tygrullar som ligger i montrarna år efter år.

Jag får fundera en stund om det är värt att åka dit...
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 16:00   #2
Carex Carex är inte uppkopplad

Jag tycker det är synd att det blir så dåligt, vi som gillar garn och tyg har ju liksom inga alternativ... Men samtidigt blir jag så förb....., varför ska vi sponsra ett företag (Kistamässan) som levererar en urusel produkt, vi ska inte vara så snälla och fogliga!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 16:01   #3
Mavae Mavae är inte uppkopplad

Hade likadana erfarenheter i våras, långa köer och mycket trängsel. Jag är främst intresserad av stickning och sömnad, så alla pärlor och papper är bara ointressant.

Så jag hoppar över höstens mässa, lägger bensinpengar +inträde på tygshopping via webben istället.
Mavae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 16:34   #4
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad

Jag var inte på mässan i våras men, förra hösten var jag där.Entren låg på ett annat ställe då och det var bara symässa. Det var rörigt i entren men inte som idag mässhallen kändes luftigare och det var inte så trångt,.
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 17:34   #5
goldwing goldwing är inte uppkopplad

Thumbs down Bedrövlig symässa

Det tog tjugo minuter att snigla sig igenom hela parkeringsområdet till en grusparkering i ett skogsområde. Sedan 10 minuter att gå tillbaka till mässan. När jag fick se köerna framför entren så tänkte jag nästan vända. Där stod vi och frös i 1½ timme innan vi kom in i den trånga entréhallen. Då hade all förväntan runnit av mig. Köpte bara lite mellanlägg. Jag upplevde det som trångt överallt. För lite bord och stolar i restaurangen.

Uppmaning till dem som skall åka dit, klä er riktigt varmt.

För mig var det tredje och sista gången på symässan i Kista.
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 17:59   #6
HAGABRODYREN HAGABRODYREN är inte uppkopplad

Håller med andra skrivare en dålig mässa litet utbud,dyrare produkter som t.ex.brodertråd ( finns att köpa på andra ställen billigare). Ett köande som inte är värt priset oorganiserat i kassorna. Förra gången blev jag besviken och efter den här gången är jag ännu mera besviken. Så det är synd om de som ställer ut att köplusten för svinner. Skärpning eller lägg ner detta.
HAGABRODYREN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 19:21   #7
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

håller med om att det var sådär. Parkeringsmöjligheterna var värdelösa, sen jätteköer till både parkeringsautomat och in på mässan. Även sidoingången som öppnades för barnvagnar och rullatorer fick folk för sej att de skulle köa i Kaos

mässan verkade mindre än i sollentuna iaf. Hade det inte varit så mycket folk hade det nog tagit max 15 min att gå igenom allt.
jag fick iaf tag i tygerna jag gick dit för. Så på det sättet så är jag inte så besviken men hade jag velat ha mer hade jag varit det. Tror nog att man har nytta av mässan om man vill kolla in olika symaskiner också men jag ska inte skaffa någon just nu...tyvärr
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 20:01   #8
Christina1 Christina1 är inte uppkopplad

Tråkigt

Jag var där kl 16 idag. Der var ingen kö då.Tyvärr inte mycket där som gav mig inspiration. Letade roliga tyger att sy kläder till mig av. Jag gick snabbt därifrån.

Roligare att gå på Kilotex.
Christina1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 20:19   #9
BodilN BodilN är inte uppkopplad

Åh vad synd att mässan verkar ha "floppat", jag tänkte gå imorgon och jag har längtat till mässan. Det är synd med både Syfestival och Antik- och kuriosamässa på samma gång, egentligen skulle jag vilja gå på båda. Var det gemensam kö till båda mässorna? Hittade ni några från Sysidan?
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-09, 22:27   #10
Britt-louise Britt-louise är inte uppkopplad

Ja, det är gemensam kö till båda mässorna. Jag träffade ingen från sysidan.
Britt-louise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-10, 06:57   #11
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad

Va´ledsen jag blir, har verkligen sett fram emot att få åka till symässan i Kista. Vi är ett gäng från Västerås som ska åka dit idag som planerat men känner mig redan besviken och det är jag som har dragit med mig andra för att åka dit. Men det är väl bara att åka man får väl se det som en utflykt......
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 16:03   #12
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad

Thumbs down

Jag måste hålla med de flesta som svarat på inlägget att jag verkligen INTE var imponerad av årets Symässa i Kista. Uselt! Jag och min mamma var visserligen där när de öppnade (på lördagen), men det var så mycket folk och oplanerat köande. Dåligt! Och sen att själva symässan var så liten, rörig och oplanerad - ytterligare irritationsfaktor. Jag blev såå besviken!!! Att man hade ordnat två mässor samtidigt var ingen bra idé alls. Jag tror att arrangörerna kanske tänkte sig att kvinnorna släpar din sina män, slänger in dem på Antik & Kuriosamässan medan de själva gick på symässan - men det var inte alls så bra tänkt. För mycket folk som köade. Och lunchköerna sedan till restaurangen (som hade allt för få platser) - horribelt! Tur att det var så nära till Kista C att man kunde promenera dit och äta. Nej, uselt uselt uselt på årets mässa. Det var en mycket bättre symässa förra året i Kista, även om det var ont med platser vid maten då också.

Senast redigerad av MiaMamma den 2009-10-11 klockan 16:47.
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 18:11   #13
SySara SySara är inte uppkopplad

Även jag var på fredagen. Kom till Kistamässan 09.50 för att jag tänkte att då borde det vara lugnt, ack så fel jag hade. När jag kom dit så var det ca 70 m kö med flera personer i bredd. Ett par minuter efter att jag anlänt så sträckte sig kön mer än 100 m bakom mig!!! Det var öppet 2 vanliga dörrar samt två snurrdörrar (fick senare veta att en av snurrdörrarna gick sönder).

Det var total kaos. Folk överallt, inga riktiga köer mot kassorna för att betala in sig. En massa karlar, ja faktiskt var det så, som trängde sig för att de skulle på antik- och kuriosamässan! För mig tog det närmare 30 minuter att ta mig in till utställarna och då vill jag inte tänka på hur lång tid det tog för hela kön att ta sig igenom allt. Väl inne på mässan tyckte jag att det var rörigt, trångt och oorganiserat.

Jag kan inte svara för hur stor mässan brukar vara då det var första gången för mig på denna mässa. Jag hade åkt 100 mil enkel väg för denna mässa! Har tidigare varit på en symässa i Malmö som jag var otroligt besviken på. Denna var bättre, mer utbud.

När jag skulle fika med en nyfunnen vän så var det lång kö att betala, fanns inga sittplatser och fullt i skåpet där man skulle lämna brickan när man fikat klart.

Handlade jag nåt då: Javisst! Jag hittade massor med tyger för de butiker som jag brukar handla av var där. Kunde klämma och känna på tygerna, mmm, underbar känsla. Köpte även en Coverpro med fri frakt. Så nu längtar jag efter min nya maskin.

Kommer jag besöka mässan igen: Ja troligtvis så länge mina favvobutiker är där. Kommer troligtvis åka dit ännu tidigare för att stå först i kön och slippa att bli irriterad över det.
SySara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 18:58   #14
Gila Gila är inte uppkopplad

Jag var på Symässan idag,söndag, sista dagen kl. 11.15 och det tog ca 2 min att komma in. Ingen kö med andra ord. Det var luftigt och mycket att se. Inga problem att få plats vid fikaborden heller. Ingen kö till toaletten. Mycket bättre på Kistamässan än när det var i Sollentuna. Där var det sunkigt, trångt och dålig luft!

Ang utställare så saknade jag lite mera moderna och fräscha tyger. Fanns kanske 3-4 utställare som hade sånt. Övriga kommer dit med tyger "sen mormor var liten", dvs rena rama tant-blommiga-tråk-tyger.

Sen fattar jag inte vad scrapbooking och pärlor har på en Syfestival att göra?? Liksom chokladståndet mitt bland alla garner....?? Hur kan arrangören tillåta ett godisstånd mitt i allt? Hittade dock några fina tyger som fick följa med hem.

Saknar dock (som tidigare) utställare som säljer mönster på NYA fräscha kläder. Inga gamla tantklänningar och dyl, Det fanns EN utställare som sålde sånt. Fortsätter köpa mönster från Stoff och stil istället. Kul att en man hade workshop i virkning (han har skrivit flera böcker). Annars synd att det mesta klientelet är 55+ Gudrun Sjödén vaggande tanter...
Gila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 19:52   #15
avslutad150306 avslutad150306 är inte uppkopplad

Har klagat till VD för Kistamässan

Hej!

Tyvärr missade jag att bära orange knapp på mässan! Hade jag sett det här inlägget tidigare hade jag definitivt burit orange knapp!

Kan meddela att även jag nu skrivit ett mail till VD för Kistamässan; Peter Storckenfeldt (peter.storckenfeldt@kistamassan.com) och projektledaren för Syfestivalen; Fia Egengren (annsofi.ekenberg@numeramassor.com) och gett de mina synpunkter och förslag på förbättringar. Dessutom har jag hotat med att kanske inte gå på fler symässor hos dem.

Trevlig kväll på er!
/MiaMamma
avslutad150306 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
syfestivalen

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48.