![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() ...vad gör jag för fel?!
Använder min overlock och syr på halsmudd på trikåtröjan. Sedan vill jag sticka ned overlocksömmen och använder min "vanliga" maskin och kör med raksöm. Det blir bubbligt och fult ![]() Vill inte använda den förstärkta raksömmen tycker inte den passar vid nedstickningar. Sedan undrar jag när jag fållar ett trikåplagg, i tex midjan för att sedan sätta i resår så tycker jag tråden blir "stel" när man drar i midjan, ibland knakar det till och då har väl tråden gått av någonstans. Vad kan jag göra där? HOPPAS på hjälp!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En mycket "svag" sicksack är den bästa sömmen att sy raksöm med i trikå.
Knappt så att man ser att det är sicksack. Och ha stygnlängden på minst 3.5 Ja, knakar det i sömmen har tråden gått av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citat:
![]() tack för ditt snabba svar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej, inte den förstärkta raksömmen.
Du ställer in sicksack, men "drar ut den" så den är nästan som en raksöm. Hoppas Du förtår hur jag menar. Ta fram Din manual till maskinen och titta på hur Du kan ställa in sicksacken |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du lättat på pressarfottrycket? Om man har normalt pressarfotstryck så trycker pressarfoten på tyget så att det töjs ut och sömmen blir vågig. Lätta på trycket och sy en lätt sick sack som Dahlia föreslog så borde det bli bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Nu en inte dum fråga men ändå en fråga ![]() Jag har en sick-sack som är liten jämfört med den vanliga-är det den tro? För jag förstår inte vad du menar med "dra ut den". Ska jag dra i tyget. Hoppas du har tid o lust att svara*******hoppas******** ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Du ska inte dra i tyget!
Ställ in sicksacken på 0,2 i stygnbredd och stygnlängd på 2,9 eller 3,0 Då får Du en "svag sicksack" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:56.