![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack för svaren om var jag kan köpa metalltråd.
www.symaskinservice.com där blev jag en lång stund. Många nyheter för mig där. Nu har jag en lång go lördag framför mig så då ska jag sitta och pyssla med brodyrer. Ha det gott alla //Symyra |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
tråd
Citat:
![]() mvh fanny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu måste jag lägga in en brasklapp. Jag har köpt royal tråd i flera år från symaskinservice. Har även fått med mej flera vänner som också köpt därifrån. Har nästan bara broderat på handdukar och dessa tvättar jag i 95 grader och de har ALDRIG fällt eller varit några som helst problem med! Däremot köpte jag en röd tråd från Robison-Anton, som ju ska vara ett supermärke. Den fällde på 40 grader och förstörde en jacka för min kund!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tänk på att tvätt i låga temperaturer inte är någon garanti för att färgen inte ska fälla. Tvärt om, vissa moderna färger (som är mer miljövänliga än de gamla) fäller i låga temperaturer men ej i höga. Så om en tråd tål att tvättas i 95 grader så kan den fälla i 40 grader. Kolla vad tvättråden som står på varje fabrikat.
Samma sak med tyger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nej tyvärr har dom höjt priset ganska rejält, vilket är väldigt synd, för åtminstone jag väntar ju med att beställa tills vi är 2 eller helst 3 som kan gå ihop och beställa tillsammans. Tror tyvärr dom förlorar kunder på detta sätt. Nu har jag en hel del tråd hemma redan, men jag funderar starkt på att köpa någon annanstans p g a frakten, absolut INTE för tråden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, det är ju skrämmande högt i frakt. Inget jag betalar. Tror som dig att de förlorar jätte mycket på det. Men förhoppningsvis sänker de den igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:03.