Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-08-09, 12:46   #1
Rutis Rutis är inte uppkopplad

Vad ska man välja i denna djungel?

Jag har börjat luta åt en pfaff 2124 och letar med ljus och lykta efter någon som har en och som vet mer. Jag är jätteintresserad av att få lite mer tekniska specar än man får ut via webben. Dessutom har jag funderingar på vad man behöver och hur man ska gå till väga om man vill skapa egna broderier. Jag har tusen frågor.

Jag planerar att gå till symaskinsaffären och prata med dem, men de talar ju självfallet bara om fördelarna. Jag vill få en mer "normal" bild av maskinen. Ni som valt mellan denna och en annan, vilken valde ni, och varför?

Jag har idag en riktigt gammal symaskin, som iofs går bra, men jag skulle gärna ha en nyare och ta med min gamla trotjänare till landet, varför jag letar efter en maskin som både kan sy och brodera. Är denna maskinen prisvärd eller finns det andra som är bätte/mer för pengarna?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 13:21   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Bernina har en ny som heter Aurora som jag suktar efter. Den har stygnregulator så när man frihandsquiltar så blir stygnen lika långa hela tiden och så kan man köpa till broderienhet till den. Kostar 15.900 på affären i Mora. Frågade dom i dag om kostnaden.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 13:26   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad

15900 + broderienhet, eller totalt?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 13:32   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Plus broderienhetet antar jag för jag frågade inte efter den, har redan en broderimaskin, en D2. Är sugen på Berninas stygnregulator. Annars har jag en gammal Pfaff, vanlig, som jag älskar, deras övermatning är suverän. Så prova många innan du bestämmer dig, det lönar sig att åka runt om man inte har sån tur att försäljarna finns på plats.
Sen har ju Janome en maskin som bara syr broderi också om man nu har en vanlig som man trivs med, men deras priser vet jag inget om.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-09, 18:44   #5
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad

Hej!
Jag har en 2124 och jag är än så länge helnöjd, dock är jag nybörjare så jag är inte insatt i detta riktigt än. Kolla symaskine.dk. Köpte min maskin + broderienhet+kortläsare och program för ca. 18000:-. Hade fått betala ca.26000:- här i Sverige. Frakten var gratis och det tog ca 2-3dagar att få den. Instruktioner är dock på Danska. Det var tillbud när jag handlade, men det är möjligt att priset är samma nu. Maila och fråga, för kortläsare med program får man fråga efter priset på.

Mvh. Elisabeth.
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47.