![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Jag tänkte att get kanske fanns en generell regel för hur mycket man läger till eller så. Om man nu inte har varje individuellt barn framför sig för mätning med t ex snöre. Eller om man syr upp kollektioner för försäljning och ska sätta storlek utifrån t ex ålder (baserat på att en viss ålder har ett visst mått). Nu kanske jag låter snurrig här märker jag, men nån kanske fattar...
Säg att jag vill skapa ett mönster till en kläning i storlek 104 som ska passa barn i treårsåldern, treåringar har generellt ett visst bystmått osv och jag undrar utöver sömsmånen hur mycket extra som behövs för att plagget ska sitta bra och ha rörelsevidd. Stretchiga tyger och styva tyger. Finns det en generell tumregel att gå efter eller får man helt enkelt prova sig fram? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:44.