Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-11, 08:24   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad

För bra för att vara sant?

Eller vad tror ni???

jag är en fattig råtta som inte ens har en kyrka at bo i ;0D. Jag har lagt mina pengar på mina maskiner hihi
nu är det så att mitt program som jag haft nu ett par år helt plötsligt inte går att installera om... som jag gjort så många gånger. Jag har kört med Drawings från då hette Corel drawings (det är numera 3 olika företag har jag för mig) Alltså ett väldigt gammalt program så därför skäms jag inte så mycket för att det inte är inköpt på vanligt vis.
FÖrmig att köpa ett prorgam som kostar massor med tusenlappar är lite utanför mina resurser.

Jag hittade det här.... någon som vet något om det här...http://www.stitchera.com

LÄs och säg vad ni tror... dom vill ha ca 200 för att skicka en kopia på programmet till mig (frakt och administrations kostnader) De söker även personer som vill hjälpa dem att sprida sin produkt...
den finns även i en större version för dem med resurser...

så vad säger ni ... ska man våga satsa ett par hundralappar och se om man får ett tomt cd fodral från USA?

(ingen som har ett fungerande drawings som ligger och skräpar?)

Senast redigerad av Samigabriell den 2009-09-11 klockan 08:33. Anledning: glömde en sak bara
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 09:33   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Har kollat runt och ingen av handlarna skickar utanför USA.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 15:20   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Har du bytt operativsystem eller dylikt? Brodyrprogram brukar vara extremt kräsna - mycket dåligt.

Ja, brodyrprogram kostar jättemycket, är inte på samma nivå som andra program, fungerar inte alltid, kräver ibland dumma dongles... bara för att folk betalar och målgruppen är så smal och mest kvinnor...

Jag har också kört Drawings X3, tillsammans med CorelDraw 12. Men sen köpte jag ny dator, installerade XP och CorelDraw X4 och sen dess har jag inte testat med att ha Drawings X3 till så jag vet inte.

Har istället gett upp och köpt Embird + studio. Inte perfekt och mycket primitivt om man är bortskämd med riktiga vektorprogram, men med lite jävlar anamma får man bättre resultat pga att man i högre grad styr hur det ska stygnsättas. och man kan ju också rita i Corel Draw fortfarande om man köper Font Engine (visst är det dumt att man måste köpa Font Engine till för mycket pengar bara för att man vill kunna importera vektorfiler?) Då får man spara i cmx i Corel Draw och importera till Embird och sen arbeta därifrån. Då kan man i alla fall få ha perfekta vektorbilder placerade exakt där man vill ha, och sen fortsätta arbeta med att styra upp med stygn etc.

Men jag saknar fortfarande lite saker från Drawings X3. T.ex. att kunna fylla objekt med vad som helst, utan att tänka på vad slags objekt det är i grunden. I embird är det ju 3 olika objekt beroende om man vill göra vanlig fyllning, satinfyllning eller kantobjekt... Finns nog fler... Men i Drawing är det ju en enda objekt som man kan välja vad man vill göra med.. Om den skall vara outline.. eller fyllas med satin, eller fyllas med ja vad heter det nu.. Förstår fortfarande inte varför Embird envisas med att ha så ointuitivt arbetssätt med olika objekttyper.
Och eftersom det är samma objekt för alla så kan man styra t.ex. vinkeln för stygnen oavsett vad det är för fyllning, genom att sätta ut linjer i objekten, och man kan sätta ut många linjer och sätta ut dem oavsett var noder sattr innan. Och det funkar för alla fyllningar, t.ex. satin är det jättebra.. gillar sådant.. Och att man kan göra stora objekt med satinfyllning.... Det är det jag saknar från Drawings X3.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.