Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2009-09-04, 18:49   #1
SofiaS SofiaS är inte uppkopplad

Wow! Tack så mycket för alla bra svar! Jag har nu skrivit ut beskrivningen, antecknat översättningar, och tänkte ta med det till en garnaffär i morgon, sen är jag redo att sätta igång!

Jag har redan börjat tjuvläsa beskrivningen lite och tror att jag fattar allt, utom en sak. Ska jag börja med att göra några luftmaskor och fästa till en ring, och sedan sticka första "varvet" in i ringen?
SofiaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-06, 01:16   #2
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Citat:
SofiaS skrev: Visa inlägg
tror att jag fattar allt, utom en sak. Ska jag börja med att göra några luftmaskor och fästa till en ring, och sedan sticka första "varvet" in i ringen?
"In adjustable ring" står det på första varvet, det betyder att man bara lindar två varv av garnet som en ring och börjar virka första varvet runt den. Då kan man sen dra i garnändan så ringen blir lagom stor efter det man virkat första varvet.
Det är bara en lite "modernare och proffsigare" variant på den gamla vanliga luftmaskringen.
Du kan göra vilken av de två varianterna du vill!

P.S.
Lägg gärna in en bild på resultatet sen, eller hur det ser ut mens det växer fram?
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:45.