![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej.
Min påspåse har måtten 60*52 cm färdigt mått plus 2.5 cm upptill och nertill för fåll. Plus 2 cm för fåll på långsidan. Hanken är 20 cm lång och 1 cm bred dubbelvikt färdigt mått. Plus sömsmån. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
påspåse
Tack, hade själv funderat om det kunde vara ungefär 60*50.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
...och mina är 50 cm höga och 48 runtom. Färdiga mått. Kanalerna ca 2,5 cm breda. Jag har satt en resårhank bak i sömmen en bit nedanför toppen, så den syns inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har man fina kökshandukar som man inte använder är det lagom att sy påspåsar utav.
Jag lämnar öppet där bak när jag tätt i resåren, så kan man använda samma som man trätt igenom till att häng upp den i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har gjort påspåsar av avklippta jeansben som jag broderat på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
påspåse
Avklippta jeansben, det låter intressant. Har du lagt ut någon bild på dessa????? Min påse blir klar imorgon, får se om jag lyckas med att lägga in bild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har tyvärr ingen bild. Men jag sydde en kanal för resår i varje ända. Sen broderade jag fantasiblommor lite här och var.
Och till slut en stopp att hänga den i |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:04.