![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() men om man bara viker en gång där uppe där bandet ska fästas så göms det ju inte. Då måste man väl sicksacka? För jag misstänker att med sammeten så kommer det bli för jobbigt för min symaskin att sy genom 3 lager + band. med andra tunnare gardiner så har jag förstått att man måste vika in 2 ggr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det blir 2 lager tyg + bandet, Bandet kommer att ligga över nerviket och dölja kanten,
Kirchband är som regel ca 7 cm breda, viker du ner 6 - 7 centimeter tyg, och lägger kirchbandet i övre kanten, döljs inviket. Du gör fållen nertill dubbel, och syr på maskin. Jag syr aldrig med kortare stygnlängd än 3,5 - 4 Jag gör alltid så här, vare sig det är tunnare eller kraftigare tyg Börja med att sy långsidorna Senast redigerad av Dahlia den 2009-08-01 klockan 12:56. Anledning: tillägg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack igen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:43.