![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
|
![]() oj, tack så hemskt mycekt. Måste nog bara fråga så att jag verkligen förstår vad du menar.
- längs längderna ska jag alltså klippa bort stadkanterna och sedan vika in 1.5 + 1.5 cm, alltså två gångers invikning? - bara en invikning uppe där bandet sys på? Nu har ju jag inte ett sådant rynkband med fingerkrokar. Jag hade tänkt det först men sedan hittade jag ett band med "hällor" mer, som man bara trär stången igenom. Men nu börjar jag misstänka att det inte kommer ge så bra rynkeffekt för att sammeten är tung och kanske rätar ut rynkbandet, om ni förstår. - för fållen: ska jag bara vika en gång och sedan sy för hand? eller ska jag sy med maskin med samma längd på stygnen som du rekommenderat förut? tack så hemskt mycket igen....från en ovan gardinsömmerska ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.