Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-20, 11:29   #16
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Det fungerade inte.
Jag får nog försöka få någon som kan komma och hjälpa mig.
Tack snälla ni för alla råd.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 11:51   #17
Inga-Lill Inga-Lill är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 3
Jag har råkat ut för det samma.Det försvann mer och mer.Datorn blev segare och till slut var det ingenting som fungerade.Den hade kraschat och jag fick ominstallera windows.xp och hela köret.
Inga-Lill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 12:07   #18
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Oj,oj,oj.Datorn är ju ganska seg faktiskt.Jag kanske ska lämna in den innan det brakar.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 12:19   #19
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Har du gjort nån viruskontroll på datorn?
Att den dessutom är seg tyder ju på att något är fel. Virus eller Spyware eller nåt annat skit.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 12:35   #20
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Det är inte så länge sedan jag hade den inne och dom rensade.
Ska ringa i morgon så att dom får kolla igen.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 14:47   #21
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Nu har jag fått hjälp med dator´n.
Det fanns inget minne kvar så det fanns inget utrymme.Har nu beställt en ny dator och större hårddisk.Får den ev.på måndag.
Inget virus i alla fall och det känns ju bra.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-24, 16:15   #22
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tur det "bara" var det. Sitter själv med samma skit (ursäkta) en full dator utan minne. Lycka till med den nya!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-27, 15:05   #23
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Dator´n kom igår redan så nu har jag en ny.Nu är alla knappar på plats och det fungerar som vanligt igen.Gamla dator´n hade blivit cenil helt enkelt,minnet svek.
Men,finns inget ont som inte har något gott med sig.Vad roligt det är med en ny dator!!!
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-01, 10:52   #24
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Nu har det hänt mig också

Ja som sagt, nu har det hänt i mitt Vip Costumizing också. Menyrad och alla verktygsfält, utom ett, borta. Jag har provat alla de tips som lämnats i den här tråden, inget har hjälpt. Har talat med Marcus Gotting (som rekommenderas här i forumet) men ingen lösning. Jag kör Vip C i Vista. Det har funkat ca: 3-4 veckor men i går försvann ikoner och menyer, bit för bit. Finns det någon som har nya rön i ämnet sedan sist det talades om det? Snälla hjälp mig i så fall, annars har jag kastat ut pengar på maskin och program till ingen nytta. Det värsta är att jag har absolut inte råd att köpa nya program , annars hade jag gjort det. Ganska svagt av Hq att de inte har några uppdate filer till Vip. Det verkar som det finns fler än jag som kör i det programmet, även om det nu i efterhand (efter att jag köpt maskinen + progr) visar sig att det är uråldrigt.

När jag har avinstallerat Cost... och sedan installerar igen, då frågar den inte efter produktnyckeln. Varför? Är det detta som gör att jag inte får det att funka som det skall?

Snälla hjälp mig om ni vill och kan.
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-01, 15:29   #25
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Har haft detta problem även jag för länge sedan. Då var det något med att ta bort en fil och installera den igen. Troligen den som det redan skrivits om. Kanske man skall starta om datorn efter borttagandet och kopiera in filen igen sedan.

Även när man installerar om ett program är det bra att starta om datorn efter man tagit bort programmet. Det kan trots allt ligga kvar skräp som sedan används till den nya installationen.

Du har absolut inte köpt maskinen i onödan. Det finns andra program som fungerar, du måste inte ha samma märke i program som i maskin. Det enda jag kan tänka mig att du kanske måste ha är VipManager (om du använder disketter) och den har aldrig skapat problem, för mig i alla fall. Eller så har du en kortläsare och då troligen ett program för den. Så om du skall kunna organisera och redigera befintliga brodyrer så finns tex. Embird. Detta program kommer du kunna använda till alla maskinmärken.

Får du ordning på ditt VipCustomizing så skall du även uppdatera till den senaste versionen som finns. Det finns för VipDigitizing och gör att det är mycket lättare att arbeta i. 6.2B heter den.

Uppdatering finns här
http://www.husqvarnaviking.com/global/8588_4397.htm
Om sidan inte fungerar går du
http://www.husqvarnaviking.com/global/8588.htm
Gå till Uppdates and Technical, välj Vip Embroidery System.


Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-11, 07:23   #26
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 250
jag har problem i 3D,jag kan öppna programmet men när jag klickar på kamran och ska hämta en brodyr så kopplar hela programmet ner,hände efter att jag formaterade datorn sist men jag har formaterat innan och kunnat lägga in programmet igen utan problem,nån som vet vad man gör åt det?
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons