![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sykrångel!
Hejsan!
Nu har jag en fråga som kanske verkar dum, men jag har inte sytt så länge ![]() MVH Sandra |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det har med trådspänningen att göra.
Sitter undertråden som den ska i spolhylsan? Trä om övertråden också. Har Du dammat ur maskinen överallt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag försökte med att trä om övertråden och tog även ut undertrådsspolen.. Det såg ut som att allt stod rätt till där iaf. Men vilken ratt är det man ska snurra på för att justera trådspänningen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om övertråden bildar små öglor på baksidan (så att undertråden bara ligger i en lös "kanal" så att säga) så har du för låg trådspänning.
Händer samma sak på ovansidan är trådspänningen för hög. Vilken ratt det är su ska ändra på, eller om det ens är en ratt, står i din bruksanvisning till maskinen. Det kan skilja rätt mycket från maskin till maskin. Men oftast sitter det ett litet vred eller en ratt i anslutning till trådspänningsbrickorna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kör du dessutom med grov tråd kan du behöva skruva lite på spolkapselns spännbleck. OCH framförallt ha en ännu grövre nål!
Många gånger kan det bero på att hålet som nålen gör inte rymmer både nål och grov tråd. Då följer liksom tråden med tillbaka. Hoppas det löser sig! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.