![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag har Embird men har provat på Janomes Digitizer Pro, jag kan tala om att det är en jäkla skillnad på program! I jämförelse är Embird väldigt trögarbetat och man får jobba mycket för att få samma resultat som i Digitizer.
Så hade jag bara ekonomi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Och jag tycker bättre om Embird än Janomes Digitizer (fast det är ju ett tag sedan jag provade). Definitivt mer prisvärt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej och TACK så jättemycket för era svar. Så glad jag blir *ler*
Min sammanfattning är att filändelsen styr och i de flesta mer avancerade program kan jag spara i olika format. Tänkte köpa en Topas HQ (tror jag). Det program jag kommit i kontakt med där är 4d Professional. Den kostar 14 000 kr.Tycker det är för mkt pengar. Är Embird, Digitizer och Bernina lika avancerat? Vad kostar de??? Och har just de programmen valfritt att spara till olika format? Så jag slipper konvertera. Konverteringen kan ju också ev. misstolka något vilket jag anser kan stöka till det?!? Nåja jag slipper helst men man kanske måste ha ett sådant program ändå, om man köper något färdigt kort på nätet och den har fel filändelse? Vad tycker ni? Har ni alla konverteringsprogram utifall att. Vidare....Till HQ topas ingår två HQ program. Organizer och något mer. Är det någon som har dessa och arbetar med andra stygnsättningsprogram? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
I Embird kan man konvertera till de flesta format.
De olika delarna i Embird kan man köpa separat Här kan Du kolla priser och de olika delarna http://www.embird.com/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En fråga till, är det någon som provat HQ 4D professional och andra proram som kan säga att den ena är bättre än den andra?
Lägger jag in tex en logga som jag vill göra med bild och text vill jag att den stygnsätter den åt mig MEN jag vill också kunna redigera själv om den inte blir till min belåtenhet. Däremot vill jag inte BARA sitta och stygnsätta helt för hand, låter som att det tar lång tid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det finns säkert några här som har HQ 4D, som kan berätta om det programmet
I Embird finns en funktion för automatisk stygnsättning, men man behöver gå in och justera lite. Det är väldigt skoj att stygnsätta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja.
Själva Embirdprogrammet använder man för att läsa in broderier, konvertera filformat, fixa till färger, justera stygn (stygn för stygn alltså, justera befintligt, inte skapa nytt) och rätt mycket annat. För att *skapa* nya behöver man Studio-delen också. De andra delarna kan man läsa mer om. Men i princip: korsstygndelen gör korsstygnbrodyrer, sfumato gör brodyrer av fotografier, font engine låter dig använda existerande teckensnitt i Windows för att göra text av (och importera andra vektorbilder).. hmm. Själv har jag Embird + Studio + Font engine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Digitizer kan spara i de flesta andra format. Det går verkligen fort att stygnsätta manuellt i det här programmet. Man behöver inte generera stygn och hålla på. Jag tror Husqvarnas 4D ligger långt efter i utvecklingen jämfört med Digitizer (och då jämför jag med min gamla version från 2002...), och är trots det dyrare än Digitizers nyaste. Vet inte ens om objekten blir vektoriserade i detta program. Någon som vet? Digitizer MB (värsting-varianten) har numera helt otroliga funktioner och effekter (jag var på en demonstration i januari). /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Nöjd Digitzer ägare.
Jag är så nöjd med Digitzer MB ska uppgradera mig till det nyaste vertionen, har beställt i dag. Nu har jag inget annat program att jämföra med. Det enda jag har att klaga på är bruksanvisningen, som är på engelska. Inte så kul när man inte kan det. Men bilderna i bruksanvisningen är i alla fall bra så jag tycker att man kan bli hjälpt av dom. Och sen så kommer man på hur det fungerar när man tränar. Annars så finns ju sysidan där kan man alltid får hjälp. Jag tycker att det fungerar bra med automatstygnsättning när man kommit på att preparera bilden rätt. Dom första automatstygnsättningarna blev inte så bra men alla är vi ju nybörjare. Gunilla Hultins stygnsättningar är så otoligt väl gjorda, det ser man direkt när man syr hennes broderier. Hon är mycket duktig på att förklara och visa hur programet fungerar jag har fått mycket hjälp av henne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
puff puff :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag var på en mässa i höstas. Då stod en säljare och visade
en värsting brodermaskin (industirmaskin). Minns inte märket, men han erbjöd ett kit med maskin och program. Jag berättade då att jag hade Designer Plus V5. Då säger han "då vill jag sälja bara maskinen till dig, bättre program finns inte på marknaden" Om det är sant vet jag inte, men det borde väl ligga något i det när en säljare av annat program säger så. Jag är otroligt nöjd med mitt program. Det finns hur mycket funktioner och möjligheter som helst. Inser att jag bara använder och hanterar en bråkdel. Så när man får lust kan man komma vidare, bara att sätta sig in i alla finesser. Nackdel, bara basfunktionerna finns översatt till svenska. Det mera avancerade instruktionerna är på engelska. Svårt men det går ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
puff, puff :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Men jag antar att "smakar det så kostar det"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
designer 1, embird, husqvarna, programvara, stygnsättningsprogram |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.