![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag tror att Gördis har rätt. Gick förbi en baddräktsbutik efter lunch som hade bikiniöverdelar exakt som på klänningen jag länkade till. De var inte vridna, men på mitten fanns det ett hål, och hö bystöverdel tycks dras genom hålet snett ner under vä bystunderdel (hålet dolt under den raka tygbiten i mitten). Min dotter har liten byst och behöver inget foder. Har sökt efter mönster men inte hittat, så jag är jätteglad för hjälpen. Har rejält stretchigt tyg, så det fungerar nog bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Du gör självklart som du vill, men med Gördis modell, om jag förstått det rätt, så formar du vecken och syr fast dem. Om du drar igenom tyget genom hålet så får du automatiskt en vridning av något slag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Draperingen är inte vriden men formen på lappen är avgörande i det här fallet tror jag. En skev ellips eller liknande skulle kunna ge den draperingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tittade en gång till i butiken. Framtill är de sydda i tre delar, en lång del som för enkelhetens skull kan kallas A. Den börjar under vä bröst och går över till övre delen på hö bröst och byter alltså position mitt fram.. Över vä bröst finns B som sys ihop lodrät m A samt horisontellt mitt fram. Under hö bröst finns C som sys horisontellt m A samt lodrät m A. Tror nog det var så Gördis menade, men det förstod inte jag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.