![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Högskolekurser
Jag är lite sugen på att plugga någonting i höst och undrar om någon här har läst någon av dessa kurser:
http://www.hb.se/wps/portal/!ut/p/c1...OD_PARAM=51692 http://mainweb.hgo.se/Adm/kurskatalo...F?OpenDocument Tror ni att det kan vara något? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag läser Digital modeskiss just nu och jag tycker den kursen är jättebra. Man får i princip lära sig att göra plaggskisser (inte modeteckningar alltså) i Illustrator och Photoshop. Sen får vi se vad sista uppgiften är men den involverar iaf Powerpoint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Å, va kul! Hur mycket kunde du innan om plaggskisser? Jag är verkligen novis men vill lära mig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har ritat plaggskisser i skolan, inte i datorn dock. Men jag tror inte man måste kunna nåt innan för att klara av den kursen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack så jättemycket för svar, jag ska absolut söka den!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nymla: Har du programmen (illustrator osv) hemma eller får man tillgång till dem genom skolan?
Verkar vara en kanonutbildning =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nä jag hade dom redan, man får nog skaffa dom själv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
ang modeskisser och plaggskiss på dator.
Hej, kan tipsa er om en jätte bra bok där man lär sig plaggskisser och modeillustrationer i Illustrator.
Boken heter "creative fashion design with illustrator" av Kevin Tallon. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.