Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-19, 23:23   #1
Syofta Syofta är inte uppkopplad

MiaMamma: du har gjort ett bra val med att prenumerera på Ottobre. Det är jättebra passform på mönstren. Det finns mönster för en massa olika slags tyger, som är anpassade till olika slags töjbarheter. Jag har sytt massor av barnkläder efter Ottobre-mönster och knappt behövt ändra något. En riktig proffstidning man blir glad av.

AoH: jag är väldigt intresserad och nyfiken på en sak: hur länge kan den överleva i nuvarande skick, det är en gåta för mig.

Burda: här jobbar det i alla fall proffs som har lärt sig att sy och göra mönster!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-23, 22:26   #2
Carex Carex är inte uppkopplad

Jag kan bara instämma jag också, ett tag tyckte jag nog att det var lite bättre, men nu har AoH sunkat ihop totalt. Särskilt retar jag mig på stick- och virkmönstren som är SÅ trista och tantiga så det är inte klokt!
Carex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 07:08   #3
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad

jag måste också komma med lite åsikter känner jag. Jag tycker de sätter skärningar under bysten nere vid midjan vilket ser skumt ut. Man ser det som tur är redan på bilderna.
Tycker också de använder samma mönster hela tiden men ibland får de till nåt riktigt fint. Men då börjar storleken på 38 istället för 36 så jag kan ändå inte använda det...grrr

rätt som det är har de texten på danska

Jag har köpt tyg en gång. Det tog sån tid och när det väl kom var ett av tygerna slut utan att de sagt nåt. Det resulterade i ett dyrt tyg eftersom jag fick betala frakten och dylikt för endast en liten tygbit. Men tyget som kom var fint
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 07:49   #4
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Såg att någon prenumererade på Burda - på vilken hemsida finns det att kolla på. Tycker alltid att jag hamnar på deras tyska sida så har någon en bra svensk sida till dom så blir jag glad eller det finns kanske inte?
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 09:43   #5
chery chery är inte uppkopplad

Citat:
Lottan skrev: Visa inlägg
Såg att någon prenumererade på Burda - på vilken hemsida finns det att kolla på. Tycker alltid att jag hamnar på deras tyska sida så har någon en bra svensk sida till dom så blir jag glad eller det finns kanske inte?
Här hittade jag en länk.
http://www.magazino.se/magasinet-burda-modemagasin/
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 12:09   #6
iamia iamia är inte uppkopplad

Jag har både AoH och Burda, men Burda slår AoH med hästlängder tycker jag. Sser att jag visst inte är ensam om at tycka så. Nu tar jag avbeställer AoH jag med.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-24, 17:09   #7
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad

Thumbs up

Jag väljer AoH och hoppar Burda, för mycket mode fotograferad och inte fokus på sömnad!
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
handarbete, ingelise, mönster, sömnad, tidning

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.