![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Problem
Hej!!
Har ett problem med en brodyr som inte riktigt vill fylla ut hela molnet. Alltså, det blir ett mellanrum, ser inte så fint ut. ![]() Har vanliga Embird inga tillägg, kan jag fixa det ändå?? Mvh Kickie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bild
Så här ser det ut, kanske lättare att förstå hur jag menar.
![]() Bilden är inte så himla bra...*L* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Kickie!
Skicka den till mig så kan jag fixa till den. Bara den inte är i Jef (Janomes format) för det kan jag inte öppna. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Rent spontant när jag tittar på bilden, så tror jag inte det är enbart stygnsättningen det är fel på, för i så fall skulle det synas på skärmen... Det kan visserligen vara dåligt med överlappningar eller underlagsstygn, men så fruktansvärt snett som det blivit kan alltså inte bara bero på det (om det nu inte ser ut så där i programmet också ![]() Tror snarare att det är en fråga om materialval och stabilisering, dvs samma broderi kan bli jättebra om man har rätt sorts stabilisering och/eller broderar på ett stadigare tyg. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du broderat den på skrå på tyget så spelar det roll också. Det ser ut som du gjort det men jag kan se fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har broderat på poplin med stabilitet under.
Men kanske får testa på annat tyg?! Tack Bibbi, tar gärna emot ditt erbjudande annars. Du är en liten ängel ![]() Kickie |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:30.