Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-04-16, 19:33   #1
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
problem skicka design från dator till pfaffcv

Har fått ett problem som jag inte haft förut med att sända till min maskin från datorn.
har byt till vista men det ska inte ha nån betydelse enl de som vet men jag får ett felmeddelande att det ska vara ett windows system error.kan inte skicka händer inget då jag send 1 eller 2.
någon som vet?
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 20:08   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Kan du inte använda USB-minnet som föjde med? Då kopierar du bar filerna från mapppen där filerna ligger till USB-enheten i utforskaren. Tycker inte detta skall vara problem i Vista, men man vet aldrig.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-16, 20:36   #3
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Unhappy

jo anv den med men jag gillar 4d programet man ser alla filerna har även embird men tycker det ska fungera om amn har betalt för det.Melanie
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 08:42   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Klart det ska funka! Något annat är ju inte acceptabelt! Vill bara påtala att vilket program du använder när du för över via USB-minne är betydelselöst. Du kan säkert göra det även i ditt 4D. (Och med Embirds Iconizer ser du alla mönster även i din vanliga filhanterare.)

Känner tyvärr inte till din maskin alls, men den är ju så ny så den borde vara helt Vista-kompatibel. Några funderingar dock: Ska maskinen "installeras" i prgrammet tro? Alltdså, ska man göra någon form av instälkningar i programmet? Ska det in drivrutiner för maskinen i datorn?
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 10:29   #5
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Jag instalerrar makinen med detta program communicator som ingår i 4d som följer med maskinen inte det man kan digitalisera med utan det enklare.
Man installerar detta och så får man en icon i datorn på maskinen om den är igång då är den utan kryss och är den av så är det ett kryss över.
detta fungerar fint inga problem.
det är bara då jag ska sy med maskinen kopplad till datorn och föra över vi sladd inte usb minne, det inte fungerar har ju gjort det innan jag bytte till vista.
Har provat ominstallera avinstallera alla tänkbara versioner har även uppdaterat maskinen tänkte att det kanske behövdes då jag har vista nu.
ska prova installera den i min bärbara med kanske fungerar då annars ringer jag återförsäljaren och kollar med henne.
Bara sååå irriterande att saker inte kan fungera då det är datorer inblandade... gillar datorer men inte då det tjafsar.
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 10:56   #6
Norrbyn Norrbyn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 29
Hej!
jag har mailat dig en eventuell lösning.
Norrbyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-19, 20:56   #7
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Mycket irriterad nu

Har fortfarande inte fått till det med att skicka broderier till min pfaffcv.
när jag sänder via 4d communicator som är ett program som följer med maskinen så säger det att embroidery machine communication har slutat att fungera.sen så säger det att embroidery machine communication module not found! har ju installerat allt enligt boken säkert 100ggr nu men verka inte fungera har provat uppdatera driversen via enhetshanteraren men då säger den att datafältet som skickades är för litet....sen har man kontaktat försäljren och en som ska kunna detta men de suckar bara i princip inget vettigt fick man till hjälp.
har man betalt dyrt ska man väl ändå kunna anv alla detaljer som ingår.
hittar heller inget om vem som är general agent i husqvarna för denna maskin någon som vet var högsta hönset finns????
Snälla mejla mig i så fall privat.
mycket tacksam för hjäääälp.
Ha en jätte bra midsommar!!!
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-22, 12:42   #8
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Hej,

Jag har haft ett liknande problem med min pfaff när jag installerade 4D. Det är samma program som Husqvarna. Jag pratade med en kille som heter Marcus Gotting på Husqvarnas support. Han hjälpte mig väldigt mycket. Tydligen måste man göra allt i rätt ordning när man installerar och dessutom avinstallera vissa saker. Jag hade aldrig klarat det utan hjälp från honom. Ring dit genast.

Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-22, 12:47   #9
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Du ska ringa VSM group i husqvarna. Jag fick ringa eniro för att hitta dom, dom var inte med på gula sidorna på nätet.

Hittade hans nummer i ett mail jag sparat.

MARKUS GOTTING
DIR. TEL. +46 (0)36-14 74 55
FAX. +46 (0)36-14 70 85
MAIL: markus.gotting@vsmgroup.com
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
VSM SVERIGE AB (HUS 707)
561 84 HUSKVARNA
SWEDEN
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-22, 12:49   #10
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Här är texten som jag fick som svar vid ett tillfälle. Jag tror inte att detta löste problemet helt, men du kan ju testa.
Annie

Här kommer svar på din överföringsfråga :

Det GÅR INTE att kommunicera med enheterna/maskinerna från både 3D Systemet och 4D Systemet samtidigt. Problemet är att de båda systemen använder olika drivrutiner.

Vill du använda det nya 4D Systemet (istället för 3D) när du för överför designs, så MÅSTE man installera " Install Drivers for Vista/XP" från menyn som dyker upp då man sätter in en 4D CD.
I de allra flesta fall kommer då de gamla 3D drivrutinerna avinstalleras och den nya 4D drivrutinen installeras automatiskt..


Ifall du gör ovanstående och det inte fungerar sedan så maila mig och tala om exakt vad för maskin och R/w enheter du har (Det står i botten).
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-22, 18:25   #11
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Tack Annie för tipsen!
Jag har bara det enkla programmet som följde med min pfaffcv 4d communicator och organiser och det man kan göra text med inte det dyra 4d som kan digitalisera osv.
Jag ska dock t en pling till Mr gotting!och höra vad han kan säga om problemet.
pfaff som är ett sånt känt och bra märke borde lägga ner lite tid på utveckling av sina mjukvarot de fick ta tillbaka sista uppgraderingen till cv tyvärr hann jag installera den och vet inte om det går att avinstallera.
men ska ringa till husvarna och se vad de har att säga.
Tack än en gång för hjälpen!
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-23, 06:55   #12
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Det går att avinstallera, man måste bara veta hur man gör. Gotting är en verklig hjälte - han kommer att hjälpa dig! /Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-04, 18:34   #13
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Hmmm Gotting måste varit på ett riktigt bra humör då du fick hjälp...han kunde inte hjälpa mig och han sa att han skulle slicka vidare mitt mejl till en datatekninker i fråga hmm typ 10 dagar sedan.
fortfarande inte hört något från dem!
ÄR SÅ LESS!!!!!!!!
Prångla ut varor men sen tar servicen slut verka det som...
Tror att det är nåt glap i kontakten på maskinen har hört på andra pfaff forum i usa att de haft en hel del problem med det eftersom det fungerade ju förut så kan det inte bara sluta att göra det.
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 06:02   #14
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Nä så himla dåligt!!!
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 06:03   #15
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Hmmm, har du testat att avinstallera och göra om det från början?
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons