![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Laddat ner en brodyr-fil
Jag har köpt och laddat ner en brodyr från en amerikansk sida och nu när jag ska sy den (Janome 350E) så blir det inte samma färg i maskinen som det var på bilden. Syr en koala och den har opalgröna tassar o fötter
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Ibland blir det tokigt när man konverterar format. Vissa format klarar nämligen av att hantera mer infomration än andra. Det kan vara en förklaring. Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Olika program har olika färgkartor, så när man konverterar mellan formaten, så kan färgerna bli förvrängda. Men har man som du köpt en stygnsättning, så tycker jag nog att du borde ha fått med en färgkarta över vilka färger det ska vara... har du inte det? Laddade du ner JEF-formatet eller något annat? Hälsningar Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag gjorde det lätt för mig så jag laddade ner filen i JEF-format.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Då har de stygsatt i något annat program än Janomes och sedan konverterat till JEF. Jag tycker du ska kontakta företaget och be om att få information om de rätta färgerna (om det inte är uppenbart när du tittar på bilden, dvs du kan lista ut vilka färger det ska vara ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Tack så mycket för hjälpen! Jag ska maila dem o påpeka detta. Birgitta ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Så blev det även för mig... dessutom så är det bara en och samma färg som förekommer på "beskrivningen" med tre trådbyten, fast det ska vara två olika färger och tre byten...
![]() Jag laddade ned HUS och konverterade till vp3 (Har en Hq topaz) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!
Ligger dessa färger direkt efter varandra dessutom...? I så fall kanske det inte blir något trådbyte enligt maskinen/programmet. Annars går det ju i princip att brodera, bara man har väldigt klart för sig vilka färger det ska vara. Om man har Digitizer, så kan man stega igenom broderiet färg för färg (med markering påslagen) och på så sätt byta färger. Obs! man ska inte välja att visa en färg och sedan byta denna, eftersom det kan vara flera "färgbyten" som har samma färg. Ej heller markera ett enskilt objekt och byta färg... för då kan man gå bort sig totalt och få en massa trådbyten som man inte alls vill ha ![]() /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2009-04-13 klockan 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
När jag köper ett broderi från tex Emb Library så använder dom sig av Madeiratråd. När jag sen plockar upp det i mitt Brother program konverterar det själv om till Brother färger å då blir det helt galet i färgerna. Då kan det bli gröna ögon och blå hästar... Dessutom använder jag mig av Sulky eller dom jag köpt från Usa.
Hur måste jag göra? Jo först när jag plockar upp mönstret, så ändrar jag tillbaka till Maderira (jag skriver ut färgkartan när jag köper) Sen är det lite lättare att ändra till Sulky. Jag har köpt en trådkarta från Madeira. Mycket pill och tråkigt, men dessvärre nödvändigt.Det bästa vore ju om man själv kunde bestämma vilken trådsort som skulle komma i första hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.