![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
|
Lägesrapport från mitt mönster-på-CD-projekt
Har inte haft möjlighet att sy på ett tag och skulle nu ta itu med en jacka från mitt CD-mönster.
Som tur var klippte jag till av ett gammalt UFO-projekt för att testa storlek mm. Vidd och längd är OK, men ärmen är för trång. Ni vet hur det är ? Trots att man håller på med ett provplagg så blir man besviken när det inte bara blir bra från början och man kan klippa till av det riktiga tyget. Ett ljuvligt, mönstrat tvättat linne. Men, det är väl ingen panik med vårkläderna, termometern visar -10 här utanför.... Har på känn att en del mönsterdelar inte förstoras korrekt när mönstret anpassas till måtten. Underärmen och fram/sid-delen känns litet för små. Jag kämpar vidare och ritar om mönstret. Nån mer som testat LEKO Pattern on CD ? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.