![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag tror faktiskt att trådrakt ligger rätt på bild 14. Delen ska ju draperas/veckas och då hamnar ju v ringingen rätt och ska ta emot belastning. Så tror jag även att mönsterbit 13 är det undre delarna som man sen draperar på med nummer 12 och 14. Så rimligt är att ändra bystmått och insnitt på del 13 och öka vidden på delarna 12 och 14.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Delfintua: Vi löste problemet. Det visade sig vara fodret, som därför skulle vara åt andra hållet. Yttertyget har trådraken lodrätt, oavsett drapering.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad gör ni då med mönsterbit nr 13? Som jag tror är hela frampartiet och därefter mönsterbit 12 och 14 på höger respektive vänster sida.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Del 13 står det att det är baksidan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Fort och fel här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Precis som vi lyckades göra förut...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Frankenstein still going strong! Håller nu på och justerar del 12, vilket vi numera är överens om allihop att det utgör framstycket både för höger och vänster sida.
![]() Mönsterdelen är förlängd, vecken flyttade och utdragna en bit, nålade på plats och nu ska jag provtråckla vecken. Röda vecket med blått x i toppen utgör bröstvårtan så vecket ska ju sluta en bit innan det. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:03.