![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Här är en jättebra sida med massor av recept både på muffins och cupcakes. http://www.dagensmuffin.se/
![]() Lycka till med baket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Att hälla så att 2/3 av höjden på formen är fylld brukar vara en rätt bra måttstock tycker jag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vad bra att veta hur mycket man ska hälla i formarna. Jag får provgrädda och se hur lång tid som behövs. Tack för hjälpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Någon som har recept på muffinssmet som inte är stel?
Nu har jag provbakat blåbärsmuffins men vilken stel smet, det var svårt att få ner den i formarna. När jag var liten (60-talet) minns jag att mamma gjorde muffins av smet som var lös som sockerkakssmet men jag kan inte hitta något sånt recept. Jag tänkte ju göra i småbrödsformar och att få ner den här stela smeten i dem har jag inte lust att pröva, det var svårt nog med muffinsformarna.
Är det någon som vet om något sånt recept så tar jag tacksamt emot det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Varför inte bara ta ett sockerkaksrecept? Jag brukar använda samma grundrecept till sockerkakor som till muffins, bara med olika smaktillsatser beroende på vad jag är ute efter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Tack, det ska jag göra och så peta i några hallon och så fylla formen till 2/3. Vilken tur att jag provbakar innan jag ska "till". Ska skicka med de jag gjorde idag till makens jobb och så ska jag göra nya i morgon så får de dem på fredag om jag måste göra fler justeringar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad är mjölkchokladfluff? Det låter underbart gott.
/Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.