![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
|
Pattern on CD
Jag känner igen mej i det du beskriver. Jag drar också storlek större och syr oftast efter 48-50. Jag har köpt en CD med mönster i modeller för oss runda från Sewingpatterns.com. I programmet lade jag in mina mått (byst, midja, stuss och längd) och mönstren anpassades efter mina mått. Det är en del pyssel att printa ut alltsammans på A4 för att sedan tejpa ihop delarna, men det funkar eftersom det finns bra passmärken för hur det skall tejpas ihop. Här är en länk till den CD jag köpte Jag har kontrollmätt mönstret mot kavajer jag köpt i USA med bra passform och det stämmer väl överens. Håller nu på med den kraglösa kavajmodellen för att testa passform mm på mönstret men det är ännu ett UFO-projekt.... Men såhär långt är jag jättenöjd. Länken ovan går direkt till den skiva jag köpte. Du kan navigera till den via www.sewingpatterns.com Välj Patterns on CD i menyn till vänster Hälsningar från Ninni |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.