![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle gå på Meedoms 86:a.
Min lille kille är nyligen 2 år fyllda och drar 86/92 i konfektionsstorlekarna. Jag syr Meedoms 86 ![]() Om du inte misstycker så fyller jag gärna på din fråga med en undran om vilken storlek ni skulle välja på Meedoms jacka i form 3? (Boken för 0-3 år, modell 11). Enligt mönstret är det tänkt att man ska välja qviltat tyg och vindtätt tyg till luva och foder. Jag har flera alternativ: * tunn bomull (typ lakansväv) + fleece * SoS tunna manchester (lite stretchig babycord) + trikå, jersey * Kraftig manchester (tänk brallor fr 70-talet) + fleece eller ngt annat Någon som har tips på hur jag "ska" tänka här? Har bara testat deras form 1 och form 2 och de har stämt bra med rekommendationerna, men nu har jag kört fast och vet inte hur stort/tjockt det blir. Går jag på ett tjockare alternativ så ska han kunna ha jackan nu och senare i vår. De tunnare alternativen blir ju i så fall vår och försommar. Är det någon som sytt jackor och har ett hum om hur mycket man ska lägga till om jag väljer den kraftiga manchestern och en tunn till medeltjock fleece? Alla tips mottages tacksamt...nu ska jag börja rita av mönstret. ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.