Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-02-26, 11:29   #3
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad

Jag skulle gå på Meedoms 86:a.
Min lille kille är nyligen 2 år fyllda och drar 86/92 i konfektionsstorlekarna. Jag syr Meedoms 86r till honom nu och hittills har alla byxor och tröjor (även badrocken) passat perfekt med liiite extra att växa i. Tycker däremot att det är svårt att veta hur fort de små liven växer nu...

Om du inte misstycker så fyller jag gärna på din fråga med en undran om vilken storlek ni skulle välja på Meedoms jacka i form 3? (Boken för 0-3 år, modell 11). Enligt mönstret är det tänkt att man ska välja qviltat tyg och vindtätt tyg till luva och foder. Jag har flera alternativ:

* tunn bomull (typ lakansväv) + fleece
* SoS tunna manchester (lite stretchig babycord) + trikå, jersey
* Kraftig manchester (tänk brallor fr 70-talet) + fleece eller ngt annat

Någon som har tips på hur jag "ska" tänka här? Har bara testat deras form 1 och form 2 och de har stämt bra med rekommendationerna, men nu har jag kört fast och vet inte hur stort/tjockt det blir.
Går jag på ett tjockare alternativ så ska han kunna ha jackan nu och senare i vår. De tunnare alternativen blir ju i så fall vår och försommar.

Är det någon som sytt jackor och har ett hum om hur mycket man ska lägga till om jag väljer den kraftiga manchestern och en tunn till medeltjock fleece?
Alla tips mottages tacksamt...nu ska jag börja rita av mönstret.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.