![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack snälla för alla svar, ni är så SNÄLLA!!!
Måste fråga några dumma frågor nu...*Ler* ![]() Är Embird på svenska? Om man vill köpa alfabetet, köper man alla textsnitt eller en och en? Får man med broderier på embird? Nu till den avgörande frågan, borde kanske varit överst. Är Embird lika bra som det som min säljare rekommenderar? Alltså vanligt, "PE Design Lite"? Tack för all er hjälp, kanske kan lösa detta med er hjälp. Hade varit väldigt roligt!!! Och billigare vad jag förstår. KRAM Kickie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, Embird finns på svenska nu, dock inte Studio ännu.
Men Embird Basic är på svenska. Några broderier följer det med i Embird, jag har faktiskt inte tittat så noga, ![]() De andra frågorna kan jag inte svara på, jag har inte fontengine. Och ingen erfarenhet av det som Din säljare erbjuder. Jag tycker att Embird är mycket bra, och framförallt mycket prisvärt. Och man kan köpa till de olika delarna eftersom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Tack för dina svar vännen. Kram Kickie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det med bilderna ligger i dina Iconzer settings. Starta genom meny Options, Iconzer settings och klicka av bildformaten i "SHell integration" (nämns i första PDF-fiulen som jag just skickat).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
utsövd...*fniss* Så jag inte gör FEL igen!!! ![]() Vill få det att funka!!!!!*bestämt* ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Om jag förstår rätt, så öppnas bilderna i Embird?
Det har med inställningar i Embird att göra, gå in under Inställningar och titta under Iconizer, ta bort alla bockar vid image, det finns en del olika, de finns längst ner. Stygnsätta är att göra egna broderier, från bilder |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Jag skall lära mig det också när jag blir stor!!*Ler* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Alfabeten du ser på Embirds sida (nr1-39) köper du det antal du vill ha. Du kan när som helst köpa till ett eller flera.
FontEngine är ett plugin som gör att du kan använda alla dina teckensnitt som du har installerade på din dator. En del tycker det är jättebra andra som jag är mindre försjust i det så pröva så mycket du kan med de tecken som är fria först. Bilderna hamnar inte i Embird, de läggs i en vanlig mapp. Troligen är det så att du fått embird att vara valet som skall öppnas för en bild. Det ändrar du i Options/Iconizer settings eller Inställnigar/Iconizer inställningar... Bocka bort alla bildfiler i båda rutorna så öppnas inte Embird när man dubbelklickar på en fil. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Ny fråga!!
![]() När grabben tog tid och hjälpte mig laddade han ner så att jag inte kunde titta på mina kort. Alltså dom man tar med kameran och tittar på i sitt program utan det hamnade på Embird. Blev ju inte bra!! ![]() Vad gjorde han för fel då? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.