![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Konturer hamnar fel.
Någon som vet varför konturerna inte kommer rätt när jag broderar en bild. Bilderna är medföljande från pfaffs 3d embrodery program, alltså ingen bild jag gjort själv. Konturerna hamnar 2-3 mm.utanför.Flyttar inte eller tar bort ramen under tiden den broderar.
Elisabeth |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Det gäller att ha rejält med stabilisering när man broderar något med konturer (i synnerhet om man broderar på frotté eller trikå/töjbart tyg). Den som stygnsätter bör (!) också ta hänsyn till att tyget så gott som alltid drar ihop sig något i stygnens riktning och anpassa mönstret efter detta, dvs låta den broderade ytan gå litegrann utanför konturerna i ena riktningen. Ska en cirkel broderas, så kan man göra den litegrann oval... medan den broderade linjen/konturen är cirkelformad. Man kan se på stygnsatta mönster, om stygnsättaren har tagit hänsyn till detta eller inte... Hälsningar Gunilla Hultin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Det var trikå jag broderade på så nu förstår jag resultatet.
Elisabeth |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.