![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Köpa/ta hem freeware-brodyrer från internet
Jag är ny på det här med maskinbrodyr och har sedan några veckor tillbaka en Janome 350E. Hittills har jag mest använt den till att brodera lite namn men skulle gärna brodera exempelvis tassavtryck eller roliga kattbilder på saker. Detta finns ju inte i maskinen så nu har jag en fråga
![]() Ursäkta min okunnighet men jag är tacksam ![]() ![]() Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Din maskin ska ha jef-format.
Hittar Du gratidsbroderier i det formatet, ska det nog gå lägga in direkt till usb-minnet. Jag har köpt mina usb-minnen bl a på Onoff. Det behöver inte vara något säskilt märke. Men om det är andra format behöver de konverteras till jef, och då behöver Du ett broderprogram. Embird är mycket bra och prisvärt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej,
det finns gratisprogram för att konvertera färdiga filer. Det heter Tajima. Med det kan du öppna ett format och spara ner i jef-format. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.